| کد خبر: 202688 |

شرکت‌‌های هواپیمایی اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند، گفت: پس از قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، اعلام کردیم شرکت‌ها برای خروج از یک خط هوایی آزاد نیستند و شرایطی خاص دارد.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند، گفت: پس از قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، اعلام کردیم شرکت‌ها برای خروج از یک خط هوایی آزاد نیستند و شرایطی خاص دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علی عابدزاده‌ درباره نرخ سوخت حمل و نقل هوایی مسافری (هر لیتر 600 تومان) و یارانه‌ای که دولت به حمل و نقل هوایی پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: حمل و نقل هوایی نیز نظیر دیگر مدل‌های حمل و نقلی یک نوع حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود‌.

وی با بیان اینکه نرخ سوخت هواپیما را دولت تعیین می‌کند، گفت: با سیاست‌های دولت و ساختار اقتصادی صحیح صنعت ما قطعا در قسمت خدمات هم رشد می‌کنیم البته این مورد‌ نیاز به زمان دارد.

وی بیان کرد: با شناور شدن نرخ‌ها و خروج از نرخ‌های تکلیفی‌‌، شرکت‌های هواپیمایی تازه وارد به ورود هواپیماهایی روی می‌آورند که دیگر شرکت‌های ما علاقمند نبودند وارد کشور کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: نرخ‌های تکلیفی به حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها زیان وارد می‌کرد اما با سیاست‌‌ آزادسازی نرخ‌ها، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به سمت هواپیماهای کوچک نیز روی بیاورند.

عابدزاده‌ گفت: حمل ‌و نقل هوایی ما بیش از ۳۰ سال دارای یک اقتصاد ناسالم بود و ما مطمئن هستیم که با اجرای آزادسازی در آینده‌ای نزدیک فرودگاه ها سامان ‌می‌گیرد و اقتصادی‌تر خواهد شد.

* شرکت‌های هواپیمایی اجباری برای ورود به یک خط هوایی ندارند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال‌ که با وجود طرح هوانوردی عمومی چرا برخی پروازهای غیراقتصادی در برخی فرودگاه‌های کوچک به شرکت‌های هواپیمایی تکلیف می‌شود؟ و اینکه راه اندازی مسیرهای هوایی از فرودگاه‌های کوچک به‌ فرودگاه‌های بزرگ کشور نظیر مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد چه توجیهی دارد؟ گفت: ‌ما پس از آزادسازی نرخ‌ها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم که ورود آنها در هر مسیر هوایی برای این شرکت‌ها آزاد است اما خروج از آن مسیر آزاد نیست و شرایط خاص دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه‌ کرد: به هر حال شرکت‌های هواپیمایی موضوع بازرگانی و سود را هم برای ورود به یک خط هوایی در نظر می‌گیرند و اینطور نیست که با تکلیف و اجبار، نسبت به ورود به خط هوایی و یک شهر اقدام کنند‌.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.