| کد خبر: 201793 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ نرخ بلیت هواپیما منطقی است/امکان قاچاق هیچ کالایی در فرودگاه‌ها نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما منطقی است، گفت: خرید هواپیما به مانند گذشته ادامه دارد و تحریم‌ها نتوانسته این اقدام ما را متوقف کند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما منطقی است، گفت: خرید هواپیما به مانند گذشته ادامه دارد و تحریم‌ها نتوانسته این اقدام ما را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی عابدزاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان این که سازمان هواپیمایی کشوری نقش اساسی در توسعه حمل و نقل هوایی کشور دارد عنوان کرد: در طول چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم با همه تحریم‌ها مقابله کنیم و هدف توسعه‌ای را ادامه بدهیم.

 عابدزاده یکی از اقدامات ارزشمند در صنعت هوایی را تاسیس شرکت‌های حوزه ساخت و طراحی عنوان کرد و افزود: 16 مجوز به شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه طراحی و ساخت در طی این مدت داده شده است که اگر این حوزه توسعه یابد قطعا شاهد پیشرفت در حوزه صنعت هوایی خواهیم بود.

او در خصوص خرید هواپیما عنوان کرد: خرید هواپیما به مانند گذشته ادامه دارد و تحریم‌ها نتوانسته این اقدام ما را متوقف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت نرخ بلیت هواپیما توضیح داد: بلیت هواپیما بعد از آزاد سازی شرایط پایداری پیدا کرده است که این شرایط پایدار باعث توسعه حمل و نقل هوایی کشور شده است.

او ضمن تاکید مجدد به این مسئله که نرخ بلیت هواپیما وابستگی بسیار زیادی به قیمت ارز دارد عنوان کرد: برای مثال امروز در مسیر تهران-مشهد قیمت بلیت هواپیما بین 250 تا 750 هزار تومان به فروش می‌رسد که متوسط آن حدودا 400 هزار تومان است که این نرخ با شرایط اقتصادی موجود منطقی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه همچنان مشکل سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های اروپایی برای ایرلاین‌های ایرانی وجود دارد تصریح کرد: اما با این وجود ایرلاین‌ها به مانند سابق سوخت خود را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای اروپایی که ایرلاین‌های ما را تحریم کرده‌اند، به صراحت عنوان می‌کنند که این محدودیت‌ها برای ایرلاین‌های ایرانی بحث تکنیکی نیست بلکه سیاسی است و این برای ما بسیار ارزشمند است که به صراحت این مسئله را سیاسی عنوان می‌کنند و ما اعتراض خودمان را به صورت شفاهی و کتبی به ایکائو اعلام کرده‌ایم و صدای خود را به جهانیان رسانده‌ایم.

او در خصوص پهپاد پست که اخیرا توسط وزیر ارتباطات از آن رونمایی شد گفت: ما دستورالعمل برای ساماندهی برای پهپادها را تدوین کرده‌ایم  و پهپاد پست نیز نیاز به مجوز دارد.

عابدزاده در انتها قاچاق هرگونه کالا در فرودگاه‌ها را تکذیب کرد و گفت: کلیه کالاهایی که از طریق پروازهای خارجی وارد فرودگاه‌های کشور می‌شود، در سامانه‌ای ثبت می‌شود؛ از همین رو امکان قاجاق هیچ کالایی وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.