| کد خبر: 175568 |

◄ روند تهیه ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما کند پیش می‌رود/ محاسبه نرخ بلیت خارجی بر اساس نیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که روند تامین ارز شرکت‌های هواپیمایی از سامانه نیما کُند پیش می‌رود، گفت: چندی روزی است که قیمت پروازهای خارجی بر اساس سامانه نیما محاسبه شده است.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که روند تامین ارز شرکت‌های هواپیمایی از سامانه نیما کُند پیش می‌رود، گفت: چندی روزی است که قیمت پروازهای خارجی بر اساس سامانه نیما محاسبه شده است.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در توضیح این‌که آیا اکنون شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به‌راحتی ارز مورد نیاز خود را از سامانه نیما تهیه کنند، عنوان کرد: از چندی پیش قرار شد که ایرلاین‌ها ارز موردنیاز خود را از سامانه نیما تهیه کنند از همین‌رو باید از طریق بانک مرکزی و بانک‌های عامل به سامانه نیما ورود پیدا کنند و از خود را بگیرند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر روند تامین ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما به‌کندی پیش می‌رود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: در جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشتم مقرر شد تا شرایطی به وجود بیاید تا سرعت تامین ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما سرعت بیش‌تری بگیرد.

عابدزاده در خصوص این‌که روند کند تامین ارز از سامانه نیما چه تاثیر دارد؟ توضیح داد: همان‌طور که بارها در این خصوص صحبت شده بیش از 55درصد هزینه شرکت‌ها هواپیمایی ارزی است و ایرلاین‌ها برای تامین نیاز 55‌درصدی خود نیاز به ارز دارند که درنهایت می‌تواند در آمادگی ناوگان اثرگذار  باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: چندی روزی است که قیمت پروازهای خارجی بر اساس سامانه نیما محاسبه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در چند روز آینده نرخ ارز در سامانه نیما به زیر 9 هزار 700 تومان خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.