| کد خبر: 241744 |

◄ افزایش رانندگی با سرعت غیرمجاز در جاده‌های خراسان رضوی

ثبت تعداد تخلف سرعت غیرمجاز به وسیله سامانه های پلاک خوان این اداره کل در جاده‌های استان طی سفرهای نوروزی هفت درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ثبت تعداد تخلف سرعت غیرمجاز به وسیله سامانه های پلاک خوان این اداره کل در جاده‌های استان طی سفرهای نوروزی هفت درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد افزود:سامانه پلاک خوان در آزادراه ها، بزرگراه ها و جاده های اصلی استان طی تعطیلات نوروز امسال از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه کنونی  ۲۱ میلیون تردد را ثبت کرده است که در ۸۰ هزار مورد از ترددها تخلف از سرعت مجاز راننده ثبت شده است.

وی ادامه داد: مطابق طرح کنترل لحظه ای تخلفات سرعت در جاده های خراسان رضوی از دوم تا ۱۳ فروردین ماه، تردد ۵۱۳ خودرو با سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت و به مسوولان استان اعلام شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ملاک ثبت تخلف با پلاک خوان ها، ثبت سرعت لحظه ای بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت خودرو در یک نقطه از جاده است اما در سرعت متوسط، میانگین سرعت یک خودرو در ابتدا و انتهای طول مسیر تعیین و ثبت می شود.  

حسینی افزود:سرعت متوسط خودروها در ۱۴ جاده شاخص و اصلی خراسان رضوی طی طرح نوروزی امسال، ۷۷ کیلومتر در ساعت است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است.

۱۱۸ سامانه پلاک خوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همه جاده های اصلی استان از مشهد تا فاروج، مشهد تا گناباد و نیشابور تا داورزن را پوشش می دهد.

سامانه های نظارتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در ۱۴ مسیر شاخص، مهم و پرتردد استان سرعت متوسط خودروها در جاده را ثبت می کنند این مسیرها شامل جاده‌های پایانه مرزی دوغارون- تایباد، تربت حیدریه - سه راه شادمهر، سدکارده- مشهد، تایباد - پایانه مرزی دوغارون، آزادراه کنارگذر باغچه - چناران (عوارضی مزرعه نمونه)، مهنه- گناباد (مهنه)، قوچان - چناران (سه راه چکنه - چناران)، سه راهی شادمهر - تربت حیدریه، شاهرود - درونه، میامی - مشهد، سبزوار - شاهرود (سبزوار- داورزن)، جاده قدیم نیشابور- سبزوار (فیروزه - سلطان آباد)و بر عکس  و مشهد - نیشابور (جاده نیشابور) است.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودروی شخصی از ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان ۱۲ فروردین ماه کنونی در مجموع با پنج میلیون نفر سرنشین  وارد مشهد شده اند.

بر اساس گزارش سامانه های پلاک خوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در جریان سفرهای نوروزی حدود ۴۵ درصد ترددهای این استان به وسیله خودروهای پلاک‌گذاری شده در دیگر استانها انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.