| کد خبر: 238185 |

تدوین برنامه ایمنی راه‌های کشور در همکاری با سازمان راهداری

نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک فرصت مغتنمی برای ارایه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرینی است تا توانمندی‌های خود را ارایه کنند.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک فرصت مغتنمی برای ارایه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرینی است تا توانمندی‌های خود را ارایه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده  با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که ۲۸ تا ۳۰ آذرماه در مصلای تهران برگزار می‌شود به بیان بخشی از اقدامات آن مرکز در حوزه حمل و نقل پرداخت.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه حمل و نقل و لجستیک یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار محسوب می‌شود، بطوریکه در کشورهای توسعه یافته سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است، گفت: رسیدن به حمل و نقل پاک، ایمن، سریع و ارزان همواره جزو اهداف اصلی دولت‌ها بوده و در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری در جهان و ایران حاصل شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک ایران در منطقه، ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد می‌تواند در راستای رسیدن به جایگاهی مطلوب در توسعه اقتصادی اجتماعی کشور نقش ویژه‌ای ایفا کند.

شکرچی‌زاده نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک را فرصتی دانست تا در آن شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط در این زمینه با ارائه فعالیت‌ها و عملکرد خود نتایج اقدامات و پروژه‌های اجرا شده را ارائه و به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه فرصت مغتنمی برای ارائه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین فراهم می‌کند تا توانمندی‌هایشان را در معرض دید سازمان‌های اجرایی و استفاده‌کنندگان این حوزه قرار دهند. به همین منظور مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطابق وظایف و مسئولیت‌های خود در زمینه تدوین ضوابط و مقررات، انجام مطالعات و پژوهش‌های کاربردی و برگزاری آموزش‌های تخصصی فعالیت‌های متعددی را به انجام رسانده که اهم آنها در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخشی از مهمترین اقدامات مرکز تحقیقات را در حوزه حمل و نقل طی سال‌های گذشته برشمرد و گفت: تدوین "برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور" با همکاری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زیر نظرکمیسیون ایمنی راه‌ها از مهمترین کارهایی بوده است که در سال‌های گذشته انجام شد. این برنامه شامل ۱۱ بخش جداگانه است که در آن وظایف و مسئولیت‌های سازمان‌های متولی یا مرتبط با موضوع ایمنی راه‌ها شامل معاونت حمل و نقل وزارت متبوع و دبیرخانه کمیسیون ایمنی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد، سازمان اورژانس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال‌احمر، پلیس راهور، بیمه مرکزی، وزارت دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تفکیک ارائه شده است.

وی تاکید کرد: تایید و ابلاغ این مجموعه (برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور) توسط "کمیسیون ایمنی راه‌ها" به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در زمینه ایمنی راه‌ها بر اهمیت برنامه و اجرایی شدن آن توسط همه سازمان‌های مرتبط تاکید دارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.