| کد خبر: 237689 |

◄ نوسازی ۱۶۵ هزار ناوگان جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از همکاری سه وزارتخانه نفت، راه و شهرسازی و صنعت برای نوسازی ۱۶۵ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.

تین نیوز

داریوش امانی با اشاره به سن بالا و فرسودگی ناوگان جاده‌ای کشور، نوسازی و کاهش سن ناوگان حمل و نقل را یکی از راه‌های اصلی کاهش شدت مصرف انرژی و جزو سیاست‌ها و راهبرد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره دولت جدید دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی جلسات کاری متعددی با حضور مسئولان وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده است که منجر به تهیه تفاهمنامه‌ای بین این سه وزارتخانه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس این تفاهمنامه که مورد حمایت کمیسیون صنایع مجلس هم قرار دارد و بزودی به امضا خواهد رسید، ظرف چهار سال ۱۶۵ هزار دستگاه انواع ناوگان باری و مسافری در کشور تسهیلات نوسازی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح پیش‌بینی می‌شود سن ناوگان باری کشور حداقل ۶ سال کاهش یابد ضمن اینکه سن ناوگان در بخش حمل و نقل اتوبوسی، ۴ و نیم سال و در بخش مینی‌بوسی که وضع نامناسبی در کشور دارد ۷ سال کاهش خواهد یافت.

امانی همچنین با اشاره به امضای چند تفاهمنامه در سال‌های اخیر بین وزارت راه و شهرسازی و خودروسازان و شبکه بانکی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور، افزود: تامین تسهیلات بانکی این قرارداد‌ها عمدتا مورد اشکال بود، اما در صورت نهایی شدن این تفاهمنامه سه جانبه، قرارداد‌های قبلی هم تحت تاثیر قرار گرفته و نوسازی ناوگان در قالب جدید صورت خواهد پذیرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    آقای امانی چرا سختی کاروکامل شدن سنوات72تا80راننده گان رااجرایی نمی نمایید فقط به فکر ناوگان فرسو ده هستید راننده گان با سن بالا جز الویت کار شما نیستند چرا این دو مشکل رابعد از سه سال وعده دادن درست نمی شود روز حمل ونقل نزدیک است چه خبری دارید دراین حوزه