| کد خبر: 198517 |

راهداری کرمان به ۳۱۲ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی کرد

به گفته رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، از ابتدای سال جاری تا آغاز مهرماه ۳۱۲ پرونده تخلف شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان برون شهری حوزه شمال این استان در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

تین نیوز

 به گفته رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، از ابتدای سال جاری تا آغاز مهرماه ۳۱۲ پرونده تخلف شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان برون شهری حوزه شمال این استان در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، لیلا نصیری افزود: از ابتدای سال جاری تا آغاز مهرماه، ۱۳ نشست مربوط به کمیسیون ماده یازده مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری و تعداد ۱۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای، تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد ۲۳۴ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت که عمده تخلفات رانندگان از جمله نداشتن مهار بار مناسب، حمل بار بدون بارنامه، واگذاری خودرو عمومی به اشخاص فاقد صلاحیت، رعایت نکردن قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، رانندگی بیش از حدمجاز در شبانه‌روز، حمل اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد بوده است.

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ برای رانندگان متخلف اشاره و تصریح کرد: لغو کارت هوشمند راننده از یک ماه تا یک سال و تذکر کتبی از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

وی با اشاره به بررسی ۷۸ مورد پرونده مرتبط با تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر که در کمیسیون ماده ۱۲ مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: از ابتدای فروردین‌ماه سال ۹۸ تا آغاز مهرماه سال جاری، آرای پرونده‌های بررسی شده جریمه نقدی و تذکر کتبی بوده است.

نصیری در خصوص عمده‌ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای خودروهای و فاقد کارت معاینه فنی، صدور بارنامه برای خودروهای فاقد مهار مناسب بار، اضافه تناژ، مغایرت نسخه‌های بارنامه، حمل مسافر بیش از حدظرفیت مجاز، حمل سوخت غیرمجاز، استفاده از دلال و جارچی در سطح پایانه‌های مسافربری به عنوان روش غیرمجاز جذب مسافر، ممهور نکردن بارنامه به مهر مدیرفنی شرکت‌ها از عمده‌ترین این تخلفات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.