| کد خبر: 182764 |

◄ ثبت 21 میلیون و 261 هزار تردد بهمن ماه سال جاری در محورهای قزوین

21 میلیون و 261 هزار تردد بهمن ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان قزوین ثبت شد.

تین نیوز

 مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین بابیان ثبت 21 میلیون و 261 هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین در بهمن‌ماه سال جاری اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از 59 سامانه تردد شمار موجود 81.5 درصد از کل تردد استان در آزادراه‌ها به ثبت رسیده که این خود گواهی بر اهمیت نقش آزادراه‌های استان به عنوان شریان‌های اصلی تردد می باشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازراهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، افشین پیرنون تصریح کرد: از سوی دیگر از مجموع کل تردد شمارش‌شده، استان قزوین پذیرای دو میلیون و 528 هزار و 300 تردد معادل 11.9‌درصد وسایل نقلیه سنگین بوده و این امر جایگاه استراتژیک استان را در جابه‌جایی بار و مسافر متمایز می‌سازد.

وی در ادامه افزود داشت: با توجه به قابلیت‌های دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل در دریافت و پردازش اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری متاسفانه در ماه گذشته 25.5 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی نیز مربوط به آزادراه قزوین - کرج با 733 هزار و 649 وسیله نقلیه (معادل نیمی از خودروهای تردد کننده) بوده است.

افشین پیرنون خاطرنشان کرد: مطابق با تحلیل‌ها یکی از عمده دلایل وقوع تصادفات، عدم رعایت فاصله طولی مجاز و همچنین عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه بوده که از همین روی و با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و پیش‌بینی افزایش قابل ملاحظه حجم تردد در آزادراه‌های قزوین – کرج، قزوین- زنجان و قزوین – رشت از هموطنان درخواست می‌شود با رعایت فاصله طولی و عرضی مطمئنه، علاوه بر نظام بخشی به جریان ترافیک عبوری نقش اصلی را در حفظ جان و مال خود و سایر هموطنان ایفا نموده و از انجام هرگونه تغییر مسیر ناگهانی و حرکات مارپیچ جدا بپرهیزند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.