| کد خبر: 179864 |

◄ استقرار 24 ساعته گشت‌ها در گردنه‌های یزد

همکاری پلیس و راهداران استان یزد افزایش می‌یابد.

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه استان یزد گفت: به‌منظور جلوگیری از افزایش آمار تلفات جاده‌ای در سه ماه باقی‌مانده از سال جاری، همکاری پلیس و راهداران استان یزد افزایش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سرهنگ مسعود قانع در نشست هم‌اندیشی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با فرماندهان پلیس‌راه استان، ضمن اشاره به کاهش 19 درصدی تعداد تلفات جاده‌ای استان یزد اظهار کرد: میزان تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد، طی هفت ماه امسال با کاهش 17‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

 وی با ارائه آمار تفکیکی میزان تلفات در محدوده‌های پلیس‌راه استان بیان کرد: پاسگاه مهریز با کاهش هفت‌نفری کاهش 19‌درصدی، پاسگاه پلیس‌راه یزد - شیراز، با افزایش سه‌نفری تلفات افزایش 15درصدی، پاسگاه پلیس‌راه اردکان-نایین با کاهش پنج‌نفری تلفات کاهش 25 درصدی، پلیس‌راه یزد-طبس با افزایش یک‌نفری تلفات افزایش 11 درصدی، پلیس‌راه بافق-بهاباد با کاهش هفت‌نفری تلفات کاهش 36 درصدی و پاسگاه پلیس‌راه اردکان-چوپانان با کاهش چهارنفری تلفات، کاهش 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

 قانع بابیان این‌که از اول مهرماه امسال، مبنای آمار تصادفات فوتی تغییر کرده است، افزود: براساس دستورالعملی که از اول مهرماه اجرایی شده، تلفات و تصادفات جاده‌هایی که زیرپوشش پلیس و راهداری نیستند، نظیر جاده‌های اختصاصی، بیابان‌ها و کویر، به آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای اضافه می‌شود.

 وی عنوان کرد: با ارسال نامه‌ای به پلیس‌راه ناجا پیشنهاد کردیم که این آمار به تفکیک اعلام شود تا در عملکرد پلیس و اداره راهداری اثرگذار نباشد. رئیس پلیس‌راه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل بین فرماندهان پاسگاه‌ها و روسای راهداری شهرستان‌های استان یزد تأکید کرد و بیان کرد: در این سه ماه باقی‌مانده از سال، می‌طلبد که نظارت بیشتری در سطح جاده‌ها وجود داشته باشد زیرا با توجه به اینکه خوشبختانه پارسال آمار پایین متوفیان در سطح استان را شاهد بودیم، امسال بروز حادثه می‌تواند افزایش آمار تلفات جاده‌ای را به دنبال داشته باشد.

وی هم‌چنین بابیان این‌که طرح زمستانه از هفته آخر آذرماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مانور طرح زمستانه از 22 آذر آغاز می‌شود و با توجه به اینکه اعلام‌شده بارندگی‌ها در سطح استان افزایش می‌یابد، به‌طورقطع کار سنگین‌تری خواهیم داشت. قانع یادآور شد: یزدی‌ها و رانندگان بومی یزد نسبت به رانندگان سایر استان‌ها، تجربه کمتری درزمینهٔ رانندگی در جاده‌های برفی و یخی دارند بنابراین اگر برفی ببارد یا بارندگی و یخبندان شود، همه غافلگیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: لازم است در مناطق برف‌گیر تیم‌های ویژه استقرار یابند و توجه جدی‌تری داشته باشند، ضمن این‌که طرح زمستانه اصلی پلیس‌راه، در محور یزد-شیراز اجرا می‌شود و 24 ساعته یک واحد گشتی در این گردنه مستقر خواهد شد تا گردنه علی‌آباد مسدود نشود.

 رئیس پلیس‌راه استان یزد خاطرنشان کرد: برای سایر گردنه‌ها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده اما لازم است هم راهداری و هم پلیس نسبت به گردنه‌ها توجه بیش‌تری داشته باشند تا شاهد مسدود شدن جاده نباشیم. وی هم‌چنین تاکید کرد: تدبیری شود که از سوی شرکت‌های مسافربری برای اتوبوس‌های فاقد تجهیزات زمستانی، صورت‌وضعیت مسافر صادر نشود، البته ما در پاسگاه‌ها تجهیزات را بررسی و کنترل خواهیم کرد.

قانع در بخش دیگری از سخنان خود، محور یزد-کرمان و برعکس را یکی از محورهای بحرانی استان یزد دانست و افزود: بیش‌ترین میزان تلفات جاده‌ای در این محور رخ می‌دهد و گرچه اقدامات بسیاری برای ایمنی جاده انجام‌شده اما هنوز مشکلات بر قوت خود باقی است و لازم است با حضور کارشناسان، این مسیر از ابتدا تا انتها بررسی و مشکلات آن‌ها احصا و برطرف شود.

 وی تصریح کرد: اگر بتوانیم این محور را کنترل کنیم به‌طورقطع در آمار تلفات فوتی و جرحی استان اثرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.