| کد خبر: 174968 |

◄ دستور کار راهداری یزد در اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از واژگونی خودروها

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از واژگونی خودروها در دستور کار راهداری استان یزد است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده یزد، گفت: طرح‌هایی ازجمله اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها برای جلوگیری از واژگونی خودروها در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد قرارگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد، علی علیخانی با اشاره این‌که بحث اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها در دستور کار قرار دارد و متناسب با اولویت‌ها تعریف‌شده است و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هر شهرستان با توجه به اختلاف سطح جاده موجود و حاشیه پیرامونی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: با توجه به بحث پیشگیری از واژگونی خودرو در جاده‌ها، اصلاح شیب شیروانی می‌تواند کمک قابل‌توجهی به پیشگیری از این حادثه‌ها کند.

 وی افزود: در نقاطی که می‌توان با روشنایی مشکل واژگونی را رفع کرد، روشنایی تامین شده و سایر اقدامات نظیر نصب نیوجرسی و... نیز در دستور کار قرارگرفته است.

علیخانی در پاسخ به سئوالی مبنی براین که چرا 60 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: این درصدها چندان صحیح و قابل استناد نیست، اما می‌توان گفت که عمده تصادفات در 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد، در مورد وضعیت جاده‌های استان یزد عنوان کرد: جاده‌های استان یزد ازنظر ترافیکی به دودسته شامل جاده‌های شریانی و جاده‌های دسترسی محلی، هستند که همه تلاش ما این است که افزایش ایمنی و تردد روان و خوبی را در محورهای شریانی داشته باشیم تا علاوه بر مردم استان، عموم هم‌وطنان نیز از ایمنی این جاده‌ها بهره‌مند باشند.

علیخانی تصریح کرد: جاده‌های شریانی شامل محورهایی است که بنادر جنوبی و مراکز تولید بار شرق و غرب را به مرکز کشور وصل می‌کند که در این زمینه، اولویت‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌هایی هم با دست‌اندرکاران حمل‌ونقل و هم پلیس‌راه انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس این برنامه‌ریزی‌ها، در ساعات پیک ترافیک، همکاران ما به‌طور مرتب در محورها حضور دارند و پلیس‌راه استان نیز همین برنامه را به‌صورت کشیک‌های شبانه‌روزی انجام می‌دهد تا بتوانیم تردد هر چه ایمن‌تر را در جاده‌های استان شادباشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.