| کد خبر: 179385 |

◄ 150 میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه جذب نشده به شبکه راه‌های خراسان شمالی

150 میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه جذب نشده دیگر دستگاه‌های استان به شبکه راه‌های استان تزریق شد.

تین نیوز

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی از جذب 150 میلیارد ریال اعتبار اسناد خزانه جذب نشده دیگر دستگاه‌ها در پروژه‌های احداث راه‌های استان توسط اداره کل راه و شهرسازی در سال 97 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی علیمردانی در خصوص راه‌های استان گفت: استان خراسان شمالی فاقد آزادراه بوده اما دارای 170 کیلومتر بزرگراه،1100 کیلومتر راه اصلی و فرعی،4700 کیلومتر راه‌های روستایی هست که از این میزان راه روستایی 2000 کیلومتر آسفالت شده و 2700 کیلومتر خاکی و شوسه است و در کل 75 پروژه راه به طول 700 کیلومتر در استان در دست‌ساخت است.

وی در اشاره به آسفالت راه‌های روستایی در استان اظهار کرد: با توجه به اعتباری که هرساله به احداث راه‌های روستایی استان اختصاص می‌یابد به‌طور متوسط سالانه بالغ‌بر 100 کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت می‌شود و تلاش کرده‌ایم این مقدار در سال‌های آتی افزایش پیدا کند.

علیمردانی افزود: شاخص برخورداری از راه‌های روستایی در استان 43 درصد بوده و نسبت به میانگین کشوری که 52 درصد است،9 درصد کمتر است که انشا الله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی به میانگین کشوری خواهیم رسید.

وی به بدهی پیمانکاران حوزه راه اشاره کرد و افزود: بدهی این اداره کل بابت پروژه‌ها به پیمانکاران مبلغی بالغ‌بر 280 میلیارد ریال بوده که نیاز است هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت آن اقدام شد. همچنین جهت برقراری ایمنی راه‌های در حال احداث استان، اعتباری معادل 180 میلیارد ریال موردنیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.