| کد خبر: 177811 |

◄ صیانت از حقوق شهروندی با راه اندازی میز خدمت در راهداری خراسان رضوی

صیانت از حقوق شهروندی با راه اندازی میز خدمت در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی انجام شد.

تین نیوز

مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از ارائه خدمات به ارباب‌رجوع از طریق میز خدمت در این اداره‌کل خبر داد و گفت: در ابتدای تیرماه سال جارى کلیه خدمات به ارباب‌رجوع از طریق میز خدمت حضوری انجام می‌پذیرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومى اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، محسن رکنی اظهار کرد: با عنایت به بخشنامه ریاست محترم جمهور به‌منظور دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمات به‌موقع و موثر به مردم و هم‌چنین تکریم ارباب‌رجوع، دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند واحد هماهنگ‌کننده‌ای تحت عنوان «میز خدمت» در طبقه همکف ساختمان ایجاد نمایند، تا اربابان رجوع خدمت موردنیاز خود را صرفاً از طریق این میز دریافت نمایند.

وى افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در قالب کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداره کل به‌صورت مرتب جلسات برگزارشده که پرتلاشیم با پیشنهاد و پیگیری از ستاد مرکزی در آینده‌اى نزدیک نسبت به ارائه خدمات از طریق الکترونیکی نیز اقدام نماییم.

 رکنی در ادامه به ارائه خدمت به حدود سه هزار نفر طی پنج ماه از آغاز فعالیت میز خدمت اشاره کرد و افزود: از ابتدای تیرماه سال جاری در خدمت صدور مجوز حریم راه‌های استان به 1750 مراجعه‌کننده پاسخ‌دهی شده است که در خدمت کارت هوشمند ناوگان و راننده نیز به 500 نفر خدمت‌رسانی شده است و مابقی در خدماتی مانند شارژ سوخت، تخلف سوار کردن مسافر خارج از پایانه، سهمیه لاستیک، راهنمایی متقاضیان داوطلب جهت مدیر فنی و ارائه اطلاعات در خصوص شرکت در کلاس تغییر بر خط شرکت‌ها (مسافری) به‌کارگیری راننده بالای 50 تا 60 سال برای حمل مواد خطرناک خدمات‌رسانی شده است.

 مسئول رسیدگی به شکایات و میز خدمت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اطلاع‌رسانی روال‌های خدمات را یکی از برنامه‌های مهم میز خدمت برشمرد و گفت: خدمات شناسایی‌شده از طریق بروشورهای اطلاع‌رسانی، وب کیوسک و پورتال و فضای مجازی انجام می‌شود.

وی در خصوص راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در قالب وب‌کیوسک افزود: با توجه به اهمیت ارائه اطلاعات و خدمات، تمامی توضیحات مربوط به نیازهای مراجعین حضوری از طریق وب کیوسک شامل راهنمای طبقات-قوانین و مقررات-معرفی کارکنان-سامانه مدیریت راه‌ها-نظرسنجی-روال‌های خدمات فراهم‌شده است.

 وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با نحوه خدمات در سطح استان گفت: تشکیل جلسات تخصصی با ادارات ستادی برای اصلاح روال‌های خدمت، تجهیز محدوده انتظار ارباب‌رجوع به امکانات رفاهی، آموزش 17 اداره‌ شهرستانی برای رعایت دستورالعمل میز خدمت، پیگیری جهت تدوین بسته‌های اطلاع‌رسانی خدمات اداره کل در قالب کتابچه راهنمای مراجعین را ازجمله اقدامات صورت گرفته در نحوه خدمات میز خدمت است.

 محسن رکنی در ادامه گفت: احصاء مشکلات پیش رو برای پاسخگویی به ارباب‌رجوع و تشکیل جلسه برای رفع مشکلات با معاونت‌های اداره کل، هماهنگی برای امضاء فوری و آنلاین توسط معاونین در زمان مرخصی مأموریت و یا جلسه با توجه به لزوم تسریع در روال کار مراجعین مکاتبات استعلامی و غیر تعهدآور، پیگیری برای واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و استقرار سیستم احراز اصالت هویت بر خط در میز خدمت و آموزش کلیه کارشناسان میز خدمت از دیگر اقدامات این واحد است.

وی هم‌چنین اقدامات شاخص صورت گرفته در این مدت را به‌روزرسانی خدمات و شناسایی 44 خدمت مرتبط با ارباب‌رجوع، حذف برخی روال‌های سنتی در خدمت صدور مجوز حریم راه‌ها، پیگیری برای واگذاری خدمت رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل مسافر به پایانه مسافربری، احصاء مشکلات حوزه خدمت‌رسانی به مردم از نگاه مدیران و کارشناسان شهرستان‌ها و پیگیری آن از طریق شورای معاونین و پیگیری تشکیل جلسه بررسی خدمات احصاء شده الکترونیکی در کمیته توسعه دولت الکترونیک اداره کل عنوان کرد.

رکنی بابیان این‌که کارشناسان میز خدمت افرادی شایسته، مورد اعتماد و آشنا به حقوق شهروندی هستند افزود: میز خدمت، پل ارتباطی ارباب‌رجوع با این اداره کل است که توانسته ضمن رعایت حقوق شهروندی، طیف وسیعی از خدمات اداره کل را پوشش دهد.

وى در پایان خاطرنشان کرد: مراجعان گرامی به اداره کل می‌توانند فقط از طریق میز خدمت با اداره‌کل ارتباط داشته باشند و در قبال درخواست، تقاضای ارائه خدمات، رسید دریافت کرده و موضوع مورد درخواست خود را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.