| کد خبر: 175916 |

◄ آمادگی مرزهای سه‌گانه برای پذیرش زائران

تمام پایانه‌های مرزی برای پذیرش زائران آماده‌سازی شده‌اند. سیدحسین حسینی، معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با اعلام این خبر گفت: باید توجه کرد که بحث آماده‌سازی پایانه‌های مرزی صرفاً به ایام اربعین ختم نمی‌شود و با توجه به اینکه در طول سال براساس ارتباطات با کشورهای گوناگون و میزان تقاضای در هر مرز طرح جامعی برای پایانه مرزی طراحی‌شده و اجرایی می‌شود.

تین نیوز

تمام پایانه‌های مرزی برای پذیرش زائران آماده‌سازی شده‌اند.

سیدحسین حسینی، معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری با اعلام این خبر گفت: باید توجه کرد که بحث آماده‌سازی پایانه‌های مرزی صرفاً به ایام اربعین ختم نمی‌شود و با توجه به اینکه در طول سال براساس ارتباطات با کشورهای گوناگون و میزان تقاضای در هر مرز طرح جامعی برای پایانه مرزی طراحی‌شده و اجرایی می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسینی با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته به‌دلیل انتقال مسئولیت‌های سازمان حج و زیارت به ستاد اربعین زیر نظر وزارت کشور امور مربوط به کمیته حمل‌ونقل به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محول شده است افزود: به‌دلیل اینکه ساختار و سازمانی مانند حج و زیارت برای بحث اربعین وجود ندارد، بسیاری از کارها به‌صورت اختصاصی جلو نمی‌رود، همین امر باعث شد تا طرح‌های توسعه‌ای خاصی برای برخی از پایانه‌های مرزی توسط این سازمان اجرایی شده است تا شاهد سهولت در امور مربوطه باشیم.

او در مورد اقدامات صورت گرفته در مرز مهران نیز گفت: مرز مهران درواقع مرزی است که پیش از آن نیز برای بحث عتبات درحال فعالیت بود؛ ولی با توجه به اینکه در ایام اربعین مراجعات بسیاری به این مرز می‌شود و در برخی روزها تا ۲۵۰ هزار زائر نیز باید پذیرش کند، ضروری بود که اقداماتی برای بهبود پایانه مرزی صورت گیرد که شامل افزایش گیت‌های گذرنامه به‌دلیل اینکه گیت‌های موجود توانایی جوابگویی میزان تقاضا در ایام اربعین را نداشت به همین خاطر ۹۶گیت اضطراری طراحی شد که در خارج از سالن مسافری مستقرشده‌اند و به‌وسیله موانعی افراد به درون آن‌ها هدایت‌شده و کمتر از پنج ثانیه به‌وسیله تجهیزات نصب‌شده گذرنامه‌ها خوانده می‌شوند.

 معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در پایانه مهران مشکلات دیگری مانند ورودی، سر درب و تأسیساتی وجود داشت که همه در آن‌ها رفع شده‌اند، زیرا باید دقت کرد طبق تجارب سال‌های گذشته ۵۰ الی ۶۰درصد زائران از این مرز عبور و مرور می‌کنند و نیاز است تا این پایانه آمادگی‌های لازم را داشته باشد.

 حسینی با یادآوری اینکه بازه زمانی خدمات ویژه اربعین  ۲۰ روزه  است تصریح کرد: از ۱۰ روز قبل از اربعین برای خروج و ۱۰ روز بعد از اربعین برای ورود خدمات ویژه اربعین در پایانه دراختیار زائران قرار می‌گیرد.

او همچنین در رابطه با آمادگی‌های لازم مرز شلمچه برای ایام اربعین گفت: در مرز مذکور سال گذشته یک سالن چهار هزار متری افتتاح‌شده که از امکانات کاملی برخوردار بوده و پاسخگوی نیازهای زائران است. البته امسال نیز محوطه‌سازی تکمیل و سر درب ورودی و خروجی نسب و سیستم‌های گرمایش و سرمایش تعمیر و نگهداری شده‌اند.

معاون دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه مرز شلمچه برای عبور مرور اتباع خارجی درنظر گرفته‌شده است گفت: مهم‌ترین مسئله در مرز شلمچه جداسازی بحث گیت‌های اتباع ایرانی و خارجی بود که با تدابیری که صورت گرفته قرار است تا از سالن مسافری قدیمی برای انتقال اتباع بیگانه به خاک عراق استفاده شود.

او در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای مرز چذابه نیز گفت: در این مرز بیشتر تمرکز ما بر توسعه محوطه‌سازی و  بهسازی مسیر تردد بوده است زیرا لازم بود که با توجه به اصلاح سر درب و مسیر که حدود ۶۰۰ متر از جاده دسترسی اصلی فاصله داشت اصلاح گردش‌ها صورت گیرد که خوشبختانه جاده دسترسی برای عبور و مرور آماده‌سازی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.