| کد خبر: 174393 |

◄ به اصل مردم محوری در اربعین توجه ویژه‌ای شود

مدیرکل راهداری استان همدان؛ به اصل مردم محوری در اربعین توجه ویژه‌ای شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری همدان، در نخستین نشست کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان با اشاره به این‌که اربعین فرصت خوبی برای خدمات‌رسانی است، گفت: با ارائه خدمات مطلوب در این ایام اقتصاد حمل‌ونقل قوت می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، مصطفی پناهنده بابیان این‌که پارکینگ‌های مرز خسروی در حال آماده‌سازی است، افزود: آماده‌سازی برای سایر اماکن توقف مسافران و برقراری شرایط مناسب در دستور کار است.

پناهنده، عشق به امام حسین را عامل اصلی حضور پرشور مردم در این سفر معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: در جانمایی موکب‌ها باید محل توقف برای ناوگان عمومی سفر وجود داشته باشد.

 وی همکاری مستمر با نیروی انتظامی و امنیتی و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات را خواستار شد و گفت: براساس نرخ موردتوافق باید کرایه حمل را طبق مبلغ اعلامی و با رعایت نکات اخلاقی دریافت کرد.

 مدیرکل راهداری همدان، با تاکید بر سلامت ناوگان و ضرورت ایمنی کامل برای زائران، شرکت‌های مسافربری را موظف به اخذ معاینه فنی ناوگان کرد و گفت: شرکت‌های مسافربری نسبت به کنترل ناوگان خود از قبیل معاینه فنی، رفع نقص سیستم گرمایش و سرمایش، بیمه شخص ثالث و سایر موارد اقدام و از هر نظر آمادگی داشته باشند.

این مسئول ابراز کرد: در طول ایام اجرای طرح، مدیران و به‌ویژه مدیران فنی شرکت‌ها در محل شرکت حضور مداوم داشته و نسبت به کنترل ناوگان و سایر موارد اقدام کنند.

مصطفی پناهنده ادامه داد: ایجاد تسهیلات مناسب از قبیل نحوه ارائه بلیت به‌ویژه به شکل اینترنتی باقیمت متعادل و روان باید انجام شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های مسافربری، ادارات راهداری شهرستان‌ها، انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافربری و رانندگان تمهیدات لازم را از هم‌اکنون در خصوص تامین ناوگان و تعیین نرخ و فروش بلیت رفت و برنامه‌ریزی برای برگشت زائران مدنظر گرفته و آمادگی لازم را برای اجرای مناسب آن داشته باشند.

پناهنده یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین ناوگان طرح و اعزام به‌موقع زائران شرکت‌های مسافری از پیش‌فروش بلیت‌های عادی حضوری و اینترنتی و صدور صورت‌وضعیت دربستی در طول ایام طرح برای سایر شهرها به‌جز حمل‌ونقل زائران خودداری کرده و در صورت مشاهده با خاطی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: انجمن‌های صنفی نسبت به اعلام نرخ کرایه اربعین و لیست کشیک تا دهم مهرماه اقدام و به این اداره کل برای بررسی و ابلاغ به شرکت‌های مسافربری اعلام کنند.

با توجه به در پیش بودن طرح اعزام زائران اربعین حسینی و درخواست تامین لاستیک برای ناوگان مسافربری استان و با توجه به حساسیت موضوع، در این نشست مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی اداره کل امور اقتصادی و برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص سهمیه لاستیک موردنیاز ناوگان مسافربری اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.