| کد خبر: 174239 |

◄ مردودی 55درصد خودروهای نو در معاینه فنی

در شرایط کنونی کشور هیچ فرد یا دستگاهی نمی‌تواند قول 100درصدی بدهد. محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان این مطلب افزود: می‌خواهم از عملکرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ دفاع کنم چون شرایط کشور به شکلی نیست که ادعا کنیم همه مسائل به‌طور کامل با پیش‌بینی‌ها تطابق دارد.

تین نیوز

در شرایط کنونی کشور هیچ فرد یا دستگاهی نمی‌تواند قول 100درصدی بدهد. محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان این مطلب افزود: می‌خواهم از عملکرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ دفاع کنم چون شرایط کشور به شکلی نیست که ادعا کنیم همه مسائل به‌طور کامل با پیش‌بینی‌ها تطابق دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا که با موضوع سوخت در سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت نفت برگزار شد پورسیدآقایی گفت: برای صنعت نیز الزامات متعددی ایجادشده؛ اما شرایط خودروهای داخلی قابل‌قبول نیست به‌طوری‌که در سال‌جاری از میان ۸۰ هزار خودروی نو زیر چهار سال که برای دریافت معاینه فنی مراجعه کرده بودند ۵۵ درصد آن‌ها رد شدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در وزارت نفت جهت‌گیری خوبی در توزیع سوخت صورت گرفته است، گفت: مجموعاً وضعیت سوخت بهتر شده و اگر وزارت نفت همین جهت‌گیری‌ها را ادامه دهد؛ در این حوزه پیشرفت‌های خوبی حاصل خواهد شد.

پورسیدآقایی با اشاره به مقایسه عملکرد وزارت نفت و وزارت صنعت تصریح کرد: در صنعت نیز استانداردهای متعددی الزام شده؛ اما واقعاً پیشرفت چندانی در صنعت حاصل نشده است. وضعیت معاینه فنی این ادعا را ثابت می‌کند. امسال معاینه فنی برتر را به‌صورت داوطلبانه در تهران اجرا کردیم؛ اینکه خودروهای با عمر کمتر از چهار سال به معاینه فنی مراجعه کرده و اقدام به دریافت برگه معاینه فنی برتر کنند.

او اظهار کرد: در معاینه فنی برتر در دور ۲۵۰۰ موتور، گازهای تعیین‌شده توسط سازمان محیط‌زیست مورداندازه‌گیری و سنجش قرار می‌گیرند. ازآنجاکه با دریافت برگه معاینه فنی برتر تخفیفی در طرح‌ترافیک شامل حال خودروها می‌شود بسیاری از خودروهای نو با عمر زیر چهار سال که نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند؛ به‌طور داوطلبانه برای دریافت برگه معاینه فنی برتر مراجعه کردند. از حدود ۸۰ هزار مراجعه خودروهای نو زیر چهار سال، نزدیک به ۵۵ درصد آن‌ها رد شدند و موفق به دریافت برگه معاینه فنی برتر نشدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: کاملاً برای ما واضح است که خودروهای داخلی در چه شرایطی قرار دارند؛ بنابراین در قیاس با صنعت، وزارت نفت کارهای خوبی انجام داده است. درخواست من آن است که وزارت نفت مسیری را که طی کرده باقدرت ادامه دهد.

پورسیدآقایی همچنین از وزارت نفت خواست با توجه به تولید گازوئیل یورو۵ دریکی از پالایشگاه‌ها، بخشی از این تولیدات را به تهران حداقل برای اتوبوس‌رانی شهر تهران اختصاص دهد.

تأثیر مثبت شناورسازی ساعات اداری در کاهش ترافیک

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در موضوع تغییر ساعات کاری ادارات اظهار کرد: در موردبحث شناورسازی ساعات ادارات مطالعات خوبی صورت گرفته است. سال گذشته نیز دولت اجازه داد که ساعت کاری در مهرماه به‌جای ۸ از ۹ شروع شود که اثر خوبی روی کاهش ترافیک داشت. امسال نیز دنبال تغییر ساعات شروع کار بودیم و دولت نهایتاً پیشنهاد سال گذشته را ابلاغ کرد.

شناورسازی ساعات کار در تهران امسال باعث کاهش حجم ترافیک در پیک سفرها شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.