| کد خبر: 167524 |

◄ نقش علائم ایمنی در کاهش تلفات جاده‌ای

علائم جاده‌ای نقش موثری در افزایش ایمنی راه‌ها و راهنمایی و هدایت کاربران جاده‌ای دارند و زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند.

تین نیوز

علائم جاده‌ای نقش موثری در افزایش ایمنی راه‌ها و راهنمایی و هدایت کاربران جاده‌ای دارند و زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، کیهان یاسمی سرپرست معاونت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در جلسه‌ای که به منظور اهمیت نصب علائم ایمنی و ایمن‌سازی جاده‌ها تشکیل شد با اشاره به این مطلب افزود: استان تهران یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در بحث جانمایی علائم ایمنی می‌باشد.

به گفته وی طرح ساماندهی علائم ایمنی از هدفگذاری‌هایی است که نقش بسیار مهمی را در هدایت مسیر و کاهش تلفات جاده ای دارا است.

سرپرست معاونت راهداری استان تهران همچنین گفت: در این راستا ساماندهی و نگهداری علائم موجود حایز اهمیت است .گاهی در برخی جاده‌ها ما با انباشتگی تابلو و علائم مواجه هستیم که این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز شود، به این معنی که فراوانی تابلوها و علائم می‌تواند حساسیت رانندگان را نیز نسبت به پیام این تابلوها کم کند که در این خصوص باید ساماندهی لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با یک نظارت ساده مشکلات جانمایی علائم، بدون هیچ هزینه‌ای رفع می‌شود که این تاثیر زیادی  بر آرایش جاده‌ها دارد.

یاسمی با اشاره به اینکه که سرعت‌های مجاز قانونی باید بسته به نوع راه تعیین شود، خاطرنشان کرد: تابلوهای سرعت نباید بی‌نتیجه نصب شوند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.