| کد خبر: 166514 |

بررسی274 مورد تخلف شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای

در سال گذشته تخلفات 100 پرونده شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده 12 و 174 پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده 11 مورد رسیدگی قرار گرفت.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، گفت: از 274پرونده رسیدگی شده 67 پرونده شرکت متخلف مربوط به بخش حمل‌ونقل کالا بوده‌اند که به دلیل تخلفاتی مانند عدم مهار بار مناسب– عدم درج صحیح مشخصات بارنامه– صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب و عدم حضور به‌موقع مدیران فنی – استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند رانندگان- اخذ کمیسیون اضافی و .... بوده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک‌کارافزود: طی این مدت تعداد 33 پرونده مربوط به شرکت‌های مسافربری بوده که اهم تخلفات این شرکت‌ها عدم پرداخت به‌موقع دیون دولتی-حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربری –برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافرین –اخذ وجه اضافی از رانندگان –جذب مسافر خارج از محیط پایانه بوده است که در کمیسیون ماده 12 اداره کل مورد رسیدگی قرارگرفته و منتهی به تذکر کتبی و جریمه نقدی شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت تعداد 174 فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا نیز در کمیسیون ماده 11 اداره‌کل موردبررسی قرار گرفت و منجر به قطع خدمات (لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال) گردیده که عمده تخلف آن‌ها ایجاد درگیری در محیط پایانه –عدم صدور بلیت بین‌راهی برای مسافرین-حمل بار با وسایل نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب-عدم برخورد مناسب با مسافرین –حمل بار تجاری و .... بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با ذکر این موضوع که دو کمیسیون جداگانه 12و11 در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل برون‌شهری فعال است افزود: مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری بر عهده کمیسیون ماده 12به استناد ( آئین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی )و رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در کمیسیون ماده 11 موردبررسی قرار می‌گیرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.