| کد خبر: 163587 |

وضعیت تصادفات در راههای روستایی در گفت و گو با حیدر نوروزی:

◄ فرهنگ ترافیکی در راه‌های روستایی باید اصلاح شود

تلاش برای ایجاد راههای روستایی آسفالته زیاد است و اکنون 90 درصد جمعیت روستاها از راههای روستایی آسفالته برخوردار هستند اما عدم رعایت سرعت تعیین شده به عاملی برای تصادفات روستایی تبدیل شده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری از راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:در محورهای روستایی باید فرهنگ رانندگی را بالا برد در غیر این صورت افزایش راه‌های آسفالته منجر به کاهش تصادفات نخواهد شد.

حیدر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص  وضعیت تصادفات در راه‌های روستایی، گفت: تلاش برای ایجاد راه‌های روستایی آسفالته زیاد است و اکنون  90 درصد جمعیت روستاها از راه‌های روستایی آسفالته برخوردار هستند اما عدم رعایت سرعت تعیین شده به عاملی برای تصادفات روستایی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مشخصات راه روستایی با عرض 5 متر است و این عرض جاده سرعت 40 و نهایتاً 50 کیلومتر را می‌طلبد اما مشاهده شده است که فرد با سرعت 110 کیلومتر در راه‌های روستایی رانندگی می‌کند.

وی با توضیح اینکه عامل تصادفات یا انسانی یا خودرو و یا جاده است، ادامه داد: گاهی شرایط محیطی مثل برف و یخبندان را هم به این موارد اضافه می کنند اما عامل انسانی مهمترین دلیل است.

به گفته نوروزی فرهنگ رانندگی در ایران ضعیف است و این مشکل تصادف در راه‌های روستایی را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: وقتی در یک  آزادراه با سرعت 120 کیلومتر رانندگی می کنیم به این معنا است که مشخصات هندسی این جاده با سرعت تعیین‌شده تطابق دارد. این رقم در بزرگراه به 110 کیلومتر کاهش پیدا می کند و به همین نسبت به دلیل پایین آمدن عرض و شعاع جاده سرعت در راه‌های اصلی فرعی و روستایی کم  و کمتر می‌شود؛  اما کسی  این فرمول را رعایت نمی‌کند.

مدیرکل دفتر نگهداری از راه‌های روستایی و فرعی با توضیح اینکه شاه قوس در راه روستایی برای سرعت 40 و 50  کیلومتر طراحی شده است گفت: رانندگی با سرعت 110 کیلومتر در راه‌های روستایی ریسک سفر در این جاده‌ها را بالا برده است.

وی در خصوص آخرین بررسی از وضعیت تصادفات در راه‌های روستایی گفت: چاره‌ای نداریم جز اینکه فرهنگ ترافیکی را اصلاح کنیم و مردم را آموزش دهیم .در محورهای روستایی باید فرهنگ رانندگی را بالا برد در غیر این صورت افزایش راه‌های آسفالته منجر به کاهش تصادفات نخواهد شد.

نووزی ادامه داد:مناطق گردشگری ما در مناطق روستایی واقع شده است و در عین حال مناطقی از روستاها درگیر برداشت از معادن است و این دو نقطه اهمیت رانندگی درست را در مناطق روستایی بیشتر کرده است.

مدیرکل دفتر نگهداری از راه‌های روستایی و فرعی با توضیح اینکه این دفتر  اقدام به اصلاح برخی نقاط حادثه‌خیز و پرتگاهی در روستاها کرده است، ادامه داد:  با این حال این برنامه‌ها کافی نبوده است و باید برای کاهش تصادفات در محورهای روستایی فرهنگ ترافیکی مردم را افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.