| کد خبر: 160293 |

یک فعال حمل و نقلی:

◄ دستگاه‌های فعلی برف‌روبی ایران قدیمی و فرسوده است

یک فعال حمل‌ونقلی بابیان اینکه لازم است که عملیات برف‌روبی 100 درصد با روش‌های مکانیزه انجام شود گفت: متأسفانه تجهیزات موجود درزمینهٔ برف‌روبی درراه‌ها و فرودگاه‌ها با تکنولوژی روز هماهنگ نیست

تین نیوز

ضرورت دارد در صورت تأمین منابع هر چه سریع‌تر به تجهیز سیستم برف‌روبی مدرن تجهیز شویم، گفت: تعطیلی فرودگاه و بسته ماندن راه‌ها ناشی از نبود امکانات کافی است.

محمدقاسم پورتقی، عضو انجمن شرکت‌های راه‌سازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: متأسفانه تجهیزات موجود در زمینهٔ برف‌روبی در راه‌ها و فرودگاه‌ها با تکنولوژی روز هماهنگ نیست و به همین دلیل هنگام بروز بارش‌های شدید با مشکل تعطیلی کشور روبرو می‌شویم.

وی بابیان اینکه ضرورت دارد در صورت تأمین منابع هر چه سریع‌تر به تجهیز سیستم برف‌روبی مدرن تجهیز شویم، گفت: تعطیلی فرودگاه و بسته ماندن راه‌ها ناشی از نبود امکانات کافی است.

عضو انجمن شرکت‌های راه‌سازی ایران با تأکید بر اینکه دستگاه‌های برف‌روبی و ماشین‌های مجهزی که در اروپا و در سنگین‌ترین برف‌ها فرودگاه‌های اروپایی را از بحران نجات می‌دهد باید در ناوگان و تجهیزات ما قرار گیرد، ادامه داد: این ماشین‌های برف‌روب در هر ساعت ۱۲۰۰۰ تُن برف را پارو می‌کنند و ما بیست سال پیش در سفری که به سوئیس داشتیم از نزدیک شاهد کار این دستگاه بودیم. ماشین برف‌روب چندکاره‌ای که ظرف 12 دقیقه یک باند را به‌طور کامل از برف تمیز می‌کند.

این فعال حمل‌ونقلی بابیان اینکه راهداری یک علم است و نمی‌شود آن را دستوری اداره کرد، گفت: برای سربلند بیرون آمدن از چنین بحران‌هایی لازم است تکنیکی و تشکیلاتی رفتار کرد.دستگاه‌هایی که هم‌اکنون برای برف‌روبی در ایران استفاده می‌شود، فرسوده و قدیمی است.

پورتقی با اشاره به لزوم مدیریت راه‌های کشور در شرایط بحرانی، گفت: اینکه فقط راه و اتوبان بسازیم و هندلینگ و پشتیبانی را تقویت نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد، راه و اتوبان اضافه‌شده را نمی‌توان به امید خدا رها کرد.

وی با توضیح اینکه بارش برف یک نعمت خدادادی است اما اگر برنامه جامع و مدون برای مقابله با آن موجود نباشد، همین نعمت ممکن است به یک بحران تبدیل شود، گفت: در این روزها شاهد بودیم که برخی‌ها نمک را پاره می‌کردند و در جاده‌ها می‌ریختند درحالی‌که این اقدام برای اسفالت خوب نیست و نباید از این روش‌ها استفاده کرد.

وی تأکید کرد: امکانات اجرایی لازم است و تا زمانی که مجهز به دستگاه‌های مدرن نیستیم نمی‌توانیم بحران‌های این‌چنینی را هدایت کنیم. برف‌روبی با روش‌های سنتی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و زحمت را دوچندان و رضایت مردمی هم در پی نخواهد داشت.

پور تقی تاکید کرد که لازم است عملیات برف‌روبی 100 در درصد با روش‌های مکانیزه انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.