| کد خبر: 160122 |

◄ سازمان مدیریت بحران، یک هفته پیش اخطار داده بود

بارش برف در بیش از 20 استان رخ‌داده است. مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این خبر افزود: این سازمان از روز چهارشنبه هفته گذشته اخطاریه لازم در این زمینه را به‌تمامی دستگاه‌ها ارائه کرده بود.

تین نیوز

بارش برف در بیش از 20 استان رخ‌داده است.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این خبر افزود: این سازمان از روز چهارشنبه هفته گذشته اخطاریه لازم در این زمینه را به‌تمامی دستگاه‌ها ارائه کرده بود.

مرتضی اکبرپور، با اشاره به وضعیت بارش برف در تهران و دیگر استان‌های کشور گفت: از روز چهارشنبه با توجه به‌پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف در 20 استان کشور ازجمله تهران، سازمان مدیریت بحران هشدارهای لازم را به دستگاه‌های مربوطه داده و از آن‌ها خواسته بود که در برابر برف آمادگی داشته باشند.

او بابیان اینکه اقدامات تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این زمینه بررسی خواهد شد، افزود: تمامی دستگاه‌ها باید درباره اقدامات و عملکرد خود در خصوص برف پاسخگو بوده و گزارشی ازآنچه انجام داده‌اند و دلایل اقداماتی که منجر شده تا نتوانند یک سری کارها را انجام دهند، تشریح کنند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا احتمال دارد که فردا تهران به دلیل بارش برف تعطیل اعلام شود؟ گفت: این موضوع از سوی استانداری باید به هیأت دولت ارائه شود و در آنجا در این زمینه تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

اکبرپور درباره وضعیت امدادرسانی در شهرهای کشور نیز گفت: تاکنون مورد حادثه مستقیم ناشی از برف نداشته‌ایم. البته شب گذشته در تهران و در جاده تهران - قم محدوده حسن‌آباد چندین خودرو در برف زمین‌گیر شدند که با توجه به اینکه این خودروها فاقد تجهیزات زمستانی بودند و همچنین تراکم شدید خودروها در منطقه سبب اخلال در ترافیک این منطقه شد که در حال حاضر عملیات در این محدوده ادامه دارد.

او با اشاره به انسداد بخش‌هایی از معابر مواصلاتی استان البرز به تهران نیز گفت: در بخش‌هایی از گرم‌دره و وردآورد نیز تعدادی خودرو در برف مانده بودند که عملیات در این زمینه نیز ادامه دارد.

بارش شدید برف از شب گذشته در استان‌های تهران و البرز موجب بروز اختلال‌هایی در حمل‌ونقل شده است. متأسفانه دستگاه‌های متولی نتوانستند با واکنش مناسب جلوی بروز مشکلاتی مانند انسداد جاده‌ها و تأخیر در پروازها را بگیرند. به نظر می‌رسد امکان تعطیلی مدارس در روز آینده هم محتمل باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.