| کد خبر: 134558 |

◄ سرکنسول افغانستان از مشکلات حمل‌ونقل می‌گوید

جلسه‌ بررسی مشکلات حمل‌ونقل ایران و افغانستان در پایانه‌ی مرزی دوغارون با حضور سرکنسول افغانستان در ایران و مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی و نماینده‌ وزارت امور خارجه و همچنین نماینده‌ انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

تین نیوز

جلسه‌ بررسی مشکلات حمل‌ونقل ایران و افغانستان در پایانه‌ی مرزی دوغارون با حضور سرکنسول افغانستان در ایران و مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی و نماینده‌ وزارت امور خارجه و همچنین نماینده‌ انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ابراهیم نصری با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به برگزاری کمیته‌ همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در شهر کابل در آینده نزدیک میان دو کشور این جلسه برگزار شد تا مسائل موردبحث و هماهنگی پیرامون مشکلات موجود ازجمله هزینه‌های غیررسمی دریافتی از رانندگان بین‌المللی بود که این موضوع باعث افزایش هزینه حمل‌ونقل و درنتیجه افزایش قیمت تمام‌شده کالاها مطرح گردد.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تغییر ابعاد کامیون‌های افغانی را دیگر مشکل مطرح‌شده عنوان کرد و گفت: این تغییر ابعاد سبب کاهش ایمنی تردد در جاده‌های کشور می‌شود که مقرر شد دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های جاری کشور از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه برای رعایت استانداردها به کنسولگری افغانستان اعلام شود.

 

این مقام مسئول حذف شماره پلاک در ویزاهای صادره رانندگان دو کشور، باز شدن پلمپ کانتینرها و تخلیه محموله‌ها در منطقه ویژه دوغارون و بارگیری مجدد آن‌ها و وارد آمدن خسارت به کالاها، برقراری امنیت در جاده‌های مواصلاتی کشور افغانستان، عدم پاسخگویی بیمه شخص ثالث در کشور افغانستان، اخذ عوارض به‌عنوان رودپاس در کنسولگری افغانستان در مشهد و گمرک اسلام قلعه، عدم تردد ناوگان اتوبوس افغانی به کشور ایران از دیگر موارد موردبحث در این جلسه اعلام کرد.

 

ابراهیم نصری در ادامه به توقف کامیون‌های ایرانی در گمرک اسلام قلعه و تردد رانندگان ایرانی بدون خودرو از گمرک اسلام قلعه به داخل کشور ایران اشاره کرد که مقررشده است کنسولگری کشور افغانستان ورود و خروج رانندگان ایرانی بدون خودرو را در تعداد رفت‌وآمد رودپاس محاسبه نکند.

 

وی با توجه به توقف‌های طولانی‌مدت ناوگان افغانی و ایرانی در مرزهای دو کشور و افزایش تردد ناوگان گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کنسولگری کشور افغانستان در مشهد پیگیری لازم جهت افزایش ساعت کار مرزها انجام خواهند داد تا این چالش نیز مرتفع شود.

 

نصری ادامه داد: در این جلسه نیز تناسب مبلغ خط سیر برای ناوگان مسافری ون با ناوگان مسافری سواری و اتوبوس موردبحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با مکاتبات لازم با کنسولگری افغانستان در مشهد در مبلغ موصوف تجدیدنظر به عمل‌آورند.

 

 تأکید بر برگزاری نشست‌های مشترک منظم میان نمایندگان دو کشور و تائید مصوبات جلسه‌ی مذکور از جمله مصوبات مهم جلسه بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.