| کد خبر: 257395 |

معاون وزیر راه:

۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین اختصاص یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در کشور اختصاص یافته است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در کشور اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در مناطق مختلف کشور از جمله مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار برای روکش آسفالت، ایجاد سایبان، نصب نیوجرسی، حذف نقاط حادثه خیز و … هزینه می شود، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در پایانه مرزی مهران برای توسعه زیرساخت ها صورت گرفته و بطور قطع سازمان راهداری تا اربعین بسیاری از این طرح ها را تکمیل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: با توجه به اینکه اربعین طی سال جاری و چند سال آینده در فصل گرما برگزار می شود، سازمان راهداری نسبت به ایجاد سایبان در مرزهای کشور از جمله پایانه مرزی مهران اقدام کرده و در این راستا ۶ هزار مترمربع سایبان نصب می شود.

امانی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایانه های مرزی از سوی سازمان راهداری در حال اجرایی شدن است، افزود: نصب آبسردکن، ایجاد تونل های سرد و مه پاش در مرزهای کشور به خصوص مرز مهران در حال اجرایی شدن و نصب قرار دارد.

وی گفت: ساماندهی پایانه برکت از دیگر اقدامات سازمان راهداری است که در این راستا ایجاد سایبان، احداث خوابگاه برای رانندگان، ایجاد سالن انتظار برای زائران و نصب آب سردکن انجام شده و در اربعین امسال مشکلات سال گذشته تا حدودی حل می شود.

امانی با اشاره به بحث کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس در کشور، گفت: از طریق دولت در حال پیگیری واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس هستیم که سازوکارهای آن انجام شده، ضمن اینکه ناوگان اتوبوسی کشور نیازمند نوسازی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.