| کد خبر: 171641 |

◄ رسیدگی کمیسیون ویژه به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در پایانه بار کرمان

کمیسیون ویژه به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در پایانه بار کرمان رسیدگی می کند.

تین نیوز

کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل درخصوص اجرای ابلاغیه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای باهدف تسریع در رسیدگی به مشکلات رانندگان در بخش تضییع حقوق آنان توسط برخی شرکت‌های حمل و نقل متخلف در مرکز استان کرمان تشکیل و طی کم‌تر از دو هفته به تخلفات 15‌شرکت رسیدگی کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان کمیسیون ویژه به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در پایانه بار کرمان رسیدگی می‌کند.

 سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: به‌منظور کوتاه شدن زمان رسیدگی‌ها کمیسیون ماده 12 به‌صورت خاص و فوق‌العاده در پایانه بار مرکز استان تشکیل شد تا تخلفات به‌صورت فوری مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرند.

سید علیخانی تصریح کرد: از نکات با اهمیت و اساسی در خصوص این کمیسیون آن است که ضمن کوتاه کردن فاصله زمانی بین کشف تخلف تا صدور تصمیم قانونی، محدود به مکان و زمانی خاص نبوده و در هر نقطه از استان که فرآیند حمل و نقل جاری باشد می‌تواند نسبت به کشف تخلف و اتخاذ تصمیم قانونی اقدام کند.

وی افزود: باتوجه به اولویت برخورد با تخلفات تضییع کننده حقوق رانندگان در پایانه های بار، مانند اخذ کمیسیون یا کارمزد اضافه بر مصوبات قانونی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت درخصوص پرداخت کامل کرایه راننده در مقصد و سواستفاده از کارت هوشمند راننده، کمیسیون یادشده 15 نوبت اقدام به برگزاری جلسه در پایانه حمل ونقل کالای کرمان نموده و به شکایات رانندگان رسیدگی نمود که تخلفات عمدتا، اخذ کمیسیون اضافی و عدم پرداخت کرایه حمل به رانندگان بود.

سید علیخانی تاکید کرد: رانندگان عزیز هنگام صدور بارنامه چنانچه با مواردی از جمله دریافت کمیسیون بیش از میزان مصوب قانونی مواجه شدند، می توانند با ارائه بارنامه به نمایندگان سازمان مستقر در پایانه و اداره کل، مراجعه نموده وشکایت خود را تسلیم نمایند تا این اداره کل در اسرع وقت اقدام به رسیدگی، برخورد قانونی و اطلاع رسانی به راننده شاکی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امین پور رستمی 1 1

    شرکت حمل نقل نخلستان بار شهرستان بم اعلام بار ترانزیت خود رابه بومی ها اعلام نمکند وبه غیر بومی ها میدهد که مبلغ کمیسیون بیشتری بگیرد لطفا هر چه سریعتر به ما رسیدگی شود باتشکر