| کد خبر: 268927 |

پیش‌ بینی افزایش ۵ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس پیش بینی مرکز مدیریت راه های کشور، با افزایش ۵ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳، میانگین سفر به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در روز می رسد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس پیش بینی مرکز مدیریت راه های کشور، با افزایش ۵ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳، میانگین سفر به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در روز می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان در گردهمایی رؤسای ادارات حمل و نقل مسافر کل کشور که در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: شعار سازمان راهداری همواره ترویج سفرهای برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش رو، عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست ترویج سفرهای برنامه ریزی شده، باید پایانه ها به محلی برای گذر و عبور مسافران تبدیل شده و دیگر محل اقامت و ایستایی آن ها نباشند.

تیموری با اشاره به اولویت های پیش رو در تحقق سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۳ بر ضرورت پیش فروش، تعدیل و مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، ترویج سفرهای برنامه ریزی شده، افزایش ظرفیت و استفاده از داده های سامانه ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۳ از اطلاعات سامانه داپ (داده کاوی آنی پلاک ها) استفاده شده و علاوه بر دوربین های پلاک خوان، با نصب دوربین های نامحسوس اطلاعات دقیق تری از وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی به دست خواهد آمد.

عضو هیئت عامل و معاون برنامه ریزی سازمان با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوسی از طریق واردات در آینده نزدیک، گفت: همچنین با استفاده از تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اورهال و ترمیم ماشین آلات در حوزه مسافری در اولویت کار قرار گرفته است که تاکنون مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در این زمینه اختصاص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.