| کد خبر: 268728 |

ایران، دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه به آب‌ های آزاد را فراهم می‌ کند

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در هشتاد و ششمین اجلاس کمیته حمل ونقل زمینی، که در کمیسیون اقتصادی اجتماعی اروپا در سازمان ملل متحد برگزار شد، بر دیپلماسی توسعه حمل ونقل بین المللی و آمادگی تأمین حداکثری دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه، به آب های آزاد در چارچوب تعاملی از طریق انواع راهگذرهای عبوری قلمرو ایران تأکید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در هشتاد و ششمین اجلاس کمیته حمل ونقل زمینی، که در کمیسیون اقتصادی اجتماعی اروپا در سازمان ملل متحد برگزار شد، بر دیپلماسی توسعه حمل ونقل بین المللی و آمادگی تأمین حداکثری دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه، به آب های آزاد در چارچوب تعاملی از طریق انواع راهگذرهای عبوری قلمرو ایران تأکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان ضمن حضور در هشتاد و ششمین اجلاس کمیته حمل ونقل زمینی کمیسیون اقتصادی اجتماعی اروپا در سازمان ملل، که عالی ترین گردهمایی سیاست گذاران و متخصصان حمل ونقل جهانی است، ضمن ابراز خوشوقتی از احیای مشارکت فعال هیأت ایرانی در اجلاس، بر جایگاه آن به عنوان شاهدی عالی از یک مشارکت منطقه ای در بحث چگونگی همکاری معنادار حمل ونقل جاده ای با سایر بخش ها برای رسیدگی به موضوعات گسترده تر، به ویژه در مورد تأثیرات آن بر تغییرات آب و هوایی، تاکید کرد.

وی انطباق دیدگاه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر نقش کلیدی حمل ونقل جاده ای در امکان توسعه اقتصادی و کاهش تغییرات آب وهوایی را یادآور شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد حمل ونقل جاده ای که باید منجر به ابتکاراتی برای کاهش اثرات منفی شود، افزود: خدمات حمل ونقل جاده ای باید رقابتی را برای جامعه با راهکارهای کم هزینه و زودبازده حفظ کند.

امانی با اشاره به تجارب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اهمیت تسهیل گذرمرزی از منظر کاهش صف های طولانی مرزی به خاطر رویه های ناهماهنگ تأکید کرد و با بهره برداری از فرصت این اجلاس، متولیان امور مرزی کشورها را به هماهنگی بیشتر در تسریع عبور مرزی و به کارگیری هرچه بیشتر رویه های بین المللی و استاندارد، کاهش بازرسی های فیزیکی و اولویت بخشی به حمل یکسره دعوت کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در پنل تخصصی حمل ونقل پایدار با عنوان چالش ها و راهکارها که به میزبانی نمایندگی ترکمنستان در قالب رویدادی در دفتر اروپایی سازمان ملل برگزار شد، چگونگی بهره برداری از فرصت این اجلاس در زمینه توسعه مناسبات حمل ونقلی در ارتباط با کشورهای خشکی بست را مهم برشمرد و افزود: با استفاده از فرصت اجلاس، بر آمادگی تأمین حداکثری دسترسی ترانزیتی کشورهای منطقه به آبهای آزاد در سطح منطقه در چارچوب تعاملی از طریق انواع راهگذرهای متعدد عبوری از قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران، تأکید می شود.

بر اساس این گزارش در این نشست، راهگذرهای عبوری از قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران نویدبخش آینده ترانزیتی بهتر با محوریت چابهار به عنوان یکی از ملموس ترین راهکارهای منتهی به حمل ونقل پایدار در منطقه معرفی شد.

این گزارش می افزاید: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای نشست های دو جانبه با مدیر کمیته حمل ونقل زمینی کمیسیون اقتصادی اجتماعی اروپا در سازمان ملل، سفیر ترکمنستان در دفتر اروپایی سازمان ملل و رئیس نشست جانبی حمل ونقل پایدار، مسئول کمیته ایمنی و نیز تنی چند از همتایان از کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.