| کد خبر: 268436 |

آذری‌ ها برای تردد کامیون‌ های ایرانی هماهنگی ندارند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای خلق دلار به صادرات و واردات نیاز است و در سال گذشته، از محل واردات غلات از روسیه ٨۵٠ میلیون دلار هزینه ها را کاهش دادیم و تا ساعت ١٠ شب، با سیب زمینی فروش و گوجه و پیاز فروش برای رفع مشکلات جلسه برگزار می کنیم.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای خلق دلار به صادرات و واردات نیاز است و در سال گذشته، از محل واردات غلات از روسیه ٨۵٠ میلیون دلار هزینه ها را کاهش دادیم و تا ساعت ١٠ شب، با سیب زمینی فروش و گوجه و پیاز فروش برای رفع مشکلات جلسه برگزار می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی صفری در نشست میدان ستادی و اجرایی گمرکات گفت: در حوزه های صادرات، واردات، ترانزیت و حمل و نقل در تمام زمینه های صدور خدمات فنی و مهندسی، فاکتور اصلی که می تواند سرعت کار را افزایش دهد، گمرکات است.

وی با اشاره به افزایش ترانزیت در سال جاری اظهار داشت: در ١٠ ماهه امسال، حدود ١٢.۵ میلیون تن کالا ترانزیت داشتیم که این عدد تا آخر سال به ١۴ میلیون تن می رسد. در این صورت رشد ۵٠ تا ۶٠ درصدی در ترانزیت خواهیم داشت. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه تصریح کرد: در ملاقات پوتین با رئیس جمهور، به کریدور شمال -جنوب تاکید شد چراکه پوتین به این کریدور حساس است. برای روسیه مدت زمان عبور کالا از مسیر ایران از ٢٠ روز در ١٠ روز رسیده و باید دید در کدام نقاط سکون داریم؟

صفری ادامه داد: در گمرکات گفته می شود سکون در بنادر است. بنادر می گوید سکون در  راه آهن است و حال اینکه در راه آهن گفته می شود، سکون در  بنادر و گمرکات است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مسائل تجارت ایران با کشور همسایه ایکس ری است، خاطرنشان کرد: در بوشهر لنج ها مدتی بیکار شده بودند چراکه قطر به دلیل حمل مواد مخدر اجازه صادرات از بندر دیر را نمی داد تا آنکه این منطقه در اولویت نصب آشکارسازی قرار گرفت.

به گفته این دیپلمات عالی، درباره آستارا و آستارا چای از زمانی که ایکس ری گذاشته شد، مشکلات در حوزه تجارت برطرف شد و باید هر چه زودتر نقاط مرزی را با ایکس ری پوشش دهیم. 

صفری با بیان اینکه هنوز نمی دانیم که چه دستگاهی حاکم لب مرز است، گمرک حاکم است یا راهداری، ابراز داشت: سوالی که مطرح می شود این است که چرا کالاهایی که از کشور ترانزیت می شوند، از ورود و خروج کشور معطل می مانند؟ همین کار باعث شده که کشورهای آسیای مرکزی ما را دور بزنند. قرار بود که گوگرد روسیه از مسیر ایران به هند برود اما به دلیل همین مشکلات از مسیر دیگری رفت.

وی با بیان اینکه با این قوانین موجود و این سازوکار، قطعا به ۶٠ میلیون تن ترانزیت نمی رسیم، عنوان کرد: برای خلق دلار به صادرات و واردات نیاز است و در سال گذشته، از محل واردات غلات از روسیه ٨۵٠ میلیون دلار هزینه ها را کاهش دادیم و تا ساعت ١٠ شب، با سیب زمینی فروش و گوجه و پیاز فروش برای رفع مشکلات جلسه برگزار می کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اضافه کرد: هر چند پل جدید آستارا به کمک گمرک آمد اما همچنان گفته می شود که آذری ها برای تردد بیشتر کامیون های هماهنگ نمی شوند. اما همکاری گمرک با راهداری می تواند موثر باشد تا کالا معطل نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.