| کد خبر: 267872 |

سامانه استعلام ویژه مالکان ناوگان حمل و نقل بین‌ شهری کالا به بهره‌ برداری رسید

سامانه استعلام ویژه مالکان ناوگان حمل و نقل بین شهری کالا در بستر اپلیکیشن (اندروید) با هدف دسترسی همگانی به اطلاعات موجود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه اندازی شد.

تین نیوز

سامانه استعلام ویژه مالکان ناوگان حمل و نقل بین شهری کالا در بستر اپلیکیشن (اندروید) با هدف دسترسی همگانی به اطلاعات موجود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از راه اندازی سامانه استعلام ویژه مالکان ناوگان مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقل بین شهری کالا در بستر اپلیکیشن (اندروید) خبر داد و گفت: با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور درباره تشکیل فعالیت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سامانه استعلام رانندگان، مالکان ناوگان، شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا در بخش حمل و نقل جاده ای توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شد.

وی افزود: سامانه استعلام در بستر اپلیکیشن (اندروید) بدای تسهیل استعلام های بارنامه، صورت وضعیت و راهنامه به تفکیک ماه در طول سال های اخیر، پیمایش ناوگان، دوره های آموزشی رانندگان، وضعیت فعال بودن کارت هوشمند، کارت صحت و سلامت و همچنین اعلام میزان پیمایش ناوگان و راننده برای مالکان ناوگان آماده بهره برداری است.

این مسوول در خصوص مدارک لازم برای بهره مندی از این سامانه خاطرنشان کرد: برای ورود کاربران به سامانه استعلام ویژه مالکان ناوگان حمل و نقل بین شهری کالا، ضروری است شماره همراه و کد ملی منطبق با مشخصات شناسنامه ای کاربران در سامانه کارت هوشمند ثبت شود و درصورتی که کاربران با خطای نامعتبر بودن شماره همراه مواجه شوند، باید برای تصحیح اطلاعات سامانه فوق از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: فاز ابتدایی سامانه استعلام در قالب تحلیل نیازمندی ها آغاز شده و در مراحل طراحی و آزمایش طی بازه های زمانی سه ماهه از اسفند ماه سال گذشته انجام شده است که در فازهای بعدی و تا ماه های آینده، قابلیت توسعه برای شرکت های حمل ونقلی و صاحبان کالا نیز در جهت ارائه خدمات الکترونیکی رایگان فراهم می شود.

بر اساس این گزارش، سامانه یادشده به صورت پایدار و شبانه روز آماده خدمت است و نسخه نهایی آن در برنامه کافه بازار و سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آدرس www.rmto.ir قابل دانلود است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.