| کد خبر: 248225 |

کاهش سفرهای مردم به مازندران و گیلان

بیشترین ورود روزانه به استان مازندران با سفرهای مردمی در یک هفته گذشته، ۲۰ هزار وسیله نقلیه بوده در حالی که هفته پیش از آن، ۲۸ هزار وسیله به این استان وارد شده بود و در استان گیلان نیز، ۲۲ هزار وسیله نقلیه به ۱۳ هزار کاهش یافته است.

تین نیوز

 بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۲۹ مهر تا ۵ آبان ماه ۱۴۰۱) یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۱۷۷ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (جمعه ۳۰ مهر تا پنج شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰)، با پنج درصد افزایش مواجه بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۲۲ تا پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱)، کاهش دو درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تین نیوز، بیشترین ورود روزانه به استان مازندران با سفرهای مردمی در یک هفته گذشته،  ۲۰ هزار وسیله نقلیه بوده در حالی که هفته پیش از آن،  ۲۸ هزار وسیله به این استان وارد شده بود و در استان گیلان نیز، ۲۲ هزار وسیله نقلیه به ۱۳ هزار کاهش یافته است.

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۲۹ مهر تا ۵ آبان، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، دو درصد کاهش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش داشته است.

در هفته گذشته حدود شش میلیون و ۷۱۱ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده است. در این میان مبدأ پلاک های مشاهده شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک مازندران، فارس و خراسان رضوی در محورهای مواصلاتی کشور و استان های دیگر مشاهده شده است.

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۶۸ هزار و ۹۳۴ وسیله نقلیه و مربوط به پنج شنبه ۲۸ مهر ماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان های قزوین، مازندران، مرکزی، قم، گیلان و اصفهان مشاهده شده اند.

همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۲۶ مهر تا ۵ آبان ماه، ۲۰ هزار و ۹۹۷ وسیله نقلیه مربوط به روز چهارشنبه ۴ آبان بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده در استان، مربوط به استان های تهران و البرز، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان و سمنان بوده اند.  این در حالی است که هفته پیش از آن در بازه ۱۹ تا ۲۸ مهر ماه،  بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران ۲۸ هزار و ۹۵۰ وسیله نقلیه بود.

در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در روز چهارشنبه ۴ آبان ماه با ۱۳ هزار و ۴۶۶ وسیله بوده و استان های تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند؛ در حالی که در هفته پیش از آن در بازه ۱۹ تا ۲۸ مهر ماه،  بیشترین ورود وسایل نقلیه در گیلان، ۲۲ هزار و ۶۳۴ وسیله نقلیه بود.

وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) و استان های با بیشترین افزایش تردد در کشور نشان می دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ۷ و هرمزگان ۶ درصد افزایش تردد داشته اند، در حالی که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سفرهای جاده ای در استان سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به ترتیب ۶۱، ۴۳ و ۲۳ درصد رشد یافته است.

همچنین ترددهای بین استانی در استان های کرمانشاه، کرمان و کردستان به ترتیب ۱۴، ۱۲ و ۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته که بیشترین کاهش تردد را تجربه کرده اند. در حالی که کمترین افزایش تردد ورود و خروج نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، مربوط به استان های خراسان شمالی با ۱۱ و گیلان و سمنان با ۱۰ درصد بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.