| کد خبر: 178693 |

در یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی در لندن؛

◄ همکاری ایران، سوئد و فرانسه برای بازنگری کنوانسیون سولاس

جمهوری اسلامی ایران٢٠ بیانیه برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آیمو پیشنهاد داد.

تین نیوز

یک صدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی با حضور هیات ایرانی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی در محل دائمی آیمو (شهر لندن) برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، در یکصدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی از سوی کشورهای عضو در سازمان جهانی دریانوردی در ارتباط با موضوعات ایمنی و امنیت دریانوردی تعداد ۱۰۱ سند به کمیته ایمنی و امنیت دریانوردی (MSC۱۰۰) ارائه‌شده بود که سهم ایران بیش از ۲۰ بیانیه بود.

 در همین راستا، ایران نیز سندی در ارتباط با لزوم ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دریانوردان در مناطق پرخطر دریایی که با دزدان دریایی و تروریسم دریایی مواجه هستند در حضور دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و همچنین مهمان ویژه IMO که از مقامات عالی‌رتبه انگلیس به مناسبت یک صدمین نشست اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی دعوت‌شده بود، ارائه کرد.

 سند مذکور موردحمایت تعدادی از کشورهای عضو آیمو قرار گرفت و قرار شد با همکاری برخی از کشورها و NGO ها سند تکمیلی در خصوص سلامت فیزیکی و روانی دریانوردان در مناطق پرخطر دریایی تهیه و به اجلاس آتی کمیته ایمنی دریانوردی MSC۱۰۱ ارائه شود.

 هیأت ایرانی هم‌چنین در دو کارگروه شناورهای هوشمند (MASS) و کارگروه استاندارد هدفمند (GBS) حضور فعال داشته و پیشنهادهای خود را برای اصلاح متن الزامات ارائه کردند که مورد تائید اعضای کارگروه قرار گرفت.

هم‌چنین ایران و سوئد به‌عنوان همکاران بازنگری فصل دوم بخش اول کنوانسیون سولاس با سرگروهی کشور فرانسه انتخاب شدند.

هیات ایرانی متشکل از نمایندگان سازمان بنادرودریانوردی، نمایندگان شرکت کشتیرانی، شرکت ملی نفت‌کش و نمایندگی ایران در آیمو، با ورود به مسائل فنی مطروحه حضور پررنگی داشتند.

استانداردهای هدفمند در ساخت کشتی‌ها و ممیزی از مؤسسات رده‌بندی عضو آیاکس، ایمنی کشتی‌های غیر کنوانسیونی که در مناطق قطبی تردد می‌کنند، ایجاد رژیم حقوقی کشتی‌های خودگردان MASS، دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها و امنیت دریانوردی و مهاجرت‌های غیرقانونی از طریق دریا مهم‌ترین دستور جلسه یک صدمین اجلاس ایمنی و امنیت دریانوردی بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.