| کد خبر: 178515 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

◄ ارائه نقشه راه توسعه فناوری اطلاعات در بنادر در آینده‌ای نزدیک

یکپارچه‌سازی اطلاعات با هم‌فکری همه ذی‌نفعان بندری و دریایی انجام گرفت.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با تاکید بر اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در بنادر به عنوان یک مبحث راهبردی در صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور، از ارائه نقشه راه و چشم‌انداز توسعه در زمینه هوشمند سازی و یکپارچه‌سازی اطلاعات با همفکری همه ذی‌نفعان بندری و دریایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد راستاد در چهلمین نشست اتاق فکر سازمان بنادرودریانوردی، گفت: سازمان بنادرودریانوردی به عنوان مرجع دریایی در کشور، برای توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات در بنادر تجاری، برنامه‌های دقیقی را پیش‌بینی کرده است.

وی اذعان کرد: نقشه راه و چشم‌انداز توسعه در زمینه هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی اطلاعات با هم‌فکری همه ذی‌نفعان بندری و دریایی در آینده‌ای نزدیک ارایه می‌شود.

راستاد با اشاره به رشد چهاردرصدی حمل‌ونقل دریایی جهان در سال ۲۰۱۷ به استناد گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، گفت: رشد چهاردرصدی حمل‌ونقل دریایی در جهان به صورت تفکیکی، ۶/۴ درصد در بخش کانتینری و حدود چهار درصد در بخش فله‌ای خشک اتفاق افتاده است که در مقایسه با پنج سال قبل، میانگین رشد بالاتری محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به اظهار نگرانی دبیر کل اتحادیه بنادر و لنگرگاه‌ها مبنی بر «تاثیر منفی جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین بر صنعت حمل‌ونقل دریایی جهان»، اظهار کرد: به‌رغم توافق اخیر این دوغول اقتصادی در اجلاس G۲۰، مکانیزم هایی چون «جهانی‌شدن»؛ «دیجیتالی شدن» و «تجارت الکترونیکی» در صنعت حمل‌ونقل دریایی می‌تواند تا حد زیادی جلوی تاثیر منفی رقابت تعرفه‌ای چین و آمریکا بر حمل‌ونقل دریایی را تعدیل کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد کشور به لحاظ توانمندی‌ها از حیث منابع انسانی و امکانات موجود این قابلیت را دارد که جایگاه اش را در حمل‌ونقل دریایی بهتر از گذشته ارتقا دهد و در این بستر، تهدیدات مختلف را تعدیل و مدیریت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ارتقای خدمات الکترونیکی در بنادر جهت ارائه تسهیلات ارتباطی به دریانوردان را یکی از دغدغه‌های جدی سازمان بنادر برشمرد و گفت: دریانوردان به خاطر توقف محدود در بنادر ناشی از رشد نرم تخلیه و بارگیری، به امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری برای ارتباط با خانواده‌های شان لازم دارند.

وی اذعان کرد: سازمان بنادر در نظر دارد بسته رفاهی مد نظر سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) را در تعدادی از بنادر بازرگانی کشور در دسترس دریانوردان خارجی قرار دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.