| کد خبر: 178187 |

تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در مراجع بین المللی پیگیری می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اثبات حقانیت ایران در مساله تحریم های یک جانبه آمریکا، تاکید کرد: موضوع تحریم‌های یک جانبه در مراجع بین‌المللی پیگیری می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اثبات حقانیت ایران در مسئله تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، تأکید کرد: موضوع تحریم‌های یک‌جانبه در مراجع بین‌المللی پیگیری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران درباره حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در مقابل تحریم‌های صنعت حمل‌ونقل دریایی ایران گفت: سازمان جهانی دریانوردی اصلی‌ترین مرجع قانون‌گذاری در حوزه دریانوردی است که تحت نظارت سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به اینکه این سازمان، یک سازمان مرجع و تخصصی محسوب می‌شود، حمایت این سازمان از ایران نشان‌دهنده نماد اثبات حقانیت ایران خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اعمال محدودیت علیه صنعت حمل‌ونقل دریایی ایران، با کنوانسیون بین‌المللی دریانوردی مطابقت ندارد، افزود: به نظر می‌رسد حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا، یک دستاورد بین‌المللی به‌حساب می‌آید که در این مرجع جهانی به اثبات رسیده و تائید شده است.

راستاد با بیان اینکه حمایت این سازمان از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا در سند خروجی اجلاس صدوبیست و یکم کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی لحاظ شده است، تصریح کرد: می‌توان با استفاده از این سند، در مراجع دیگری که علیه تحریم‌های آمریکا پیگیری خواهد شد، استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا این سند، حکم توصیه‌ای دارد یا کاربردی؟ گفت: خروجی سازمان جهانی دریانوردی در اجلاس اخیر در حمایت از ایران، بیشتر جنبه توصیه‌ای دارد اما در این سند آمده است: «کشورها نباید اقداماتی انجام دهند که منجر به تبعیض علیه دریا و ارائه خدمات حمل‌ونقل دریایی سایر کشورها شود». همچنین این تحریم‌ها نباید شامل کشورهای دیگری که با کشور تحریم‌ شده اصلی همکاری دارد، گسترش داده شود.

وی تأکید کرد: اگر بنا باشد در مراجع دیگری موضوع تحریم‌های ایران پیگیری شود، از سند اخیر سازمان جهانی بین‌المللی به‌عنوان یکی از مستندات استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.