| کد خبر: 178036 |

سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی؛

◄ رونمایی از نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا با حضور وزیر راه و شهرسازی

برنامه‌های سازمان بنادر در راستای عدم وابستگی به نرم‌افزارهای خارجی است.

تین نیوز

در حاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸)، نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا (PMODynamics) با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، رونمایی شد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، قائم‌مقام رئیس ستاد همایش آیکوپمس ۲۰۱۸، در راستای رفع نیاز داخلی و عدم وابستگی به نرم‌افزارهای خارجی، از سال ۱۳۸۵ تهیه نرم‌افزار شبیه‌سازی پارامترهای دریایی و تولید نرم‌افزار بومی در دستور کار سازمان بنادرودریانوردی قرار گرفت.

 محمدرضا الهیار، بابیان این‌که نسخه اولیه نرم‌افزار شبیه‌ساز پارسی دینامیک دریا در سال ۱۳۸۹ در نهمین کنفرانس بین‌المللی ICOPMAS رونمایی و به جامعه‌ مهندسی دریایی کشور معرفی شد، افزود: این نرم‌افزار علاوه بر دریافت تأییدیه شورای عالی انفورماتیک و کسب جایزه آسیایی e-Asia Award، در پروژه‌های مهم مطالعاتی در اکثر بنادر کشور به کار گرفته شد و عملکرد و دقت مناسبی را ارائه داده است.

به گفته الهیار، نسخه دوم این نرم‌افزار به همراه ۴ ماژول و سامانه مرتبط در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی رونمایی شد که عبارت‌اند از: سامانه پارسی پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی؛ ماژول مانورینگ شناور نرم‌افزار شبیه‌ساز پارسی دینامیک دریا؛ افزونه کنترل کیفی داده‌های مشخصه‌های دریایی و نرم‌افزار تصمیم‌یار بارگیری و تردد کشتی.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی «قابلیت انجام تحلیل‌های جزرومدی و شبیه‌سازی‌ جریان، موج طیفی، دینامیک رسوب و مورفولوژی»؛ «قابلیت به‌کارگیری به‌عنوان نرم‌افزار مهندسی پیشرفته در مجامع ملی و بین‌المللی»؛ «ارائه دقیق‌ترین نتایج مدل‌سازی در آب‌های ایران»؛ «بهبود ساختار رابط کاربری، ارتقای عملکرد و سرعت موتور محاسباتی» و «بازنگری معماری و ارتقای رابط کاربری نرم‌افزار» ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های این نرم‌افزار قلمداد می‌شود.

به گفته الهیار، هوشمندسازی و استفاده حداکثری از ظرفیت بنادر کشور و ارتقا ایمنی دریانوردی و هم‌چنین محاسبه و پیش‌بینی پارامترهای دریایی در مسیر تردد کشتی‌ها در سراسر طول کانال‌های دسترسی بنادر با تکنیک‌های جدید محاسباتی، از دیگر کارکردهای نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.