خط دوم راه آهن زرین شهر – میبد با ظرفیت ۷ میلیون تن بار احداث می شود
مدیرکل راه آهن اصفهان از آغاز احداث خط دوم زرین شهر – میبد به طول ۳۰۰ کیلومتر خبر داد؛ پروژه ای با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال که ظرفیت انتقال سالانه هفت میلیون تن بار را فراهم می کند.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان از آغاز احداث خط دوم راه آهن زرین شهر – میبد به طول ۳۰۰ کیلومتر خبر داد؛ پروژه ای با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال که ظرفیت انتقال سالانه هفت میلیون تن بار را فراهم خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز، حسن ماسوری در آیین افتتاح پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان گفت: این طرح در راستای منافع ملی و توسعه حمل ونقل ریلی کشور اجرا می شود. وی حمل ونقل ریلی را یکی از اولویت های دولت دانست و افزود: این شیوه جابه جایی در حوزه ایمنی، صرفه جویی انرژی و حفاظت محیط زیست نقش مهمی ایفا می کند.
ماسوری با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران اظهار داشت: در این برنامه ۲۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی پیش بینی شده که تاکنون ۱۰ هزار کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۱۰ هزار کیلومتر دیگر در دست ساخت است.
وی همچنین به پروژه قطار تندرو اصفهان – تهران اشاره کرد و گفت: به دلیل فاصله ایستگاه فعلی در جنوب اصفهان با ایستگاه پیش بینی شده در شمال شهر، اتصال زیرزمینی این دو ایستگاه پیشنهاد شده است. مذاکراتی نیز با مسئولان متروی شهری برای ایجاد ایستگاه مشترک در حال انجام است.
مدیرکل راه آهن اصفهان از اجرای چند پروژه دیگر خبر داد؛ از جمله آغاز عملیات اسلب تراک (بتنی کردن خطوط) در ایستگاه اصفهان به طول ۳.۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، توسعه و بازسازی ایستگاه «ریز» در زرین شهر و توسعه ایستگاه راه آهن کاشان.
در آیین مذکور با حضور استاندار اصفهان، پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال افتتاح شد و کلنگ پروژه اسلب تراک نیز به زمین زده شد.
براساس آمار، سالانه ۳۰ میلیون تن بار و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از طریق خطوط ریلی استان اصفهان جابه جا می شوند؛ رقمی که جایگاه این استان را در بهره وری و تخلیه واگن در کشور در رتبه نخست قرار داده است.
پروژه خوبی است ولی باز هم خبر شروع یک پروژه جدید بجای خبری از خاتمه حتی یک پروژه راه آهن
خبر زیر را هم ببینید http: / / www. tinn. ir / vdcaaeny. ۴۹n۶m۱۵kk۴. html