| کد خبر ۳۰۸۶۹۶
کپی شد

سهم ۸۰ درصدی نیروهای بومی در پروژه ملی راه آهن چابهار–زاهدان

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خبر داد: پروژه راه آهن چابهار–زاهدان ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۵،۵۰۰ نفر در آن مشغول کارند که بیش از ۸۰ درصدشان نیروهای بومی سیستان و بلوچستان هستند.

سهم ۸۰ درصدی نیروهای بومی در پروژه ملی راه آهن چابهار–زاهدان
تین نیوز |

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خبر داد: پروژه راه آهن چابهار–زاهدان ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۵،۵۰۰ نفر در آن مشغول کارند که بیش از ۸۰ درصدشان نیروهای بومی سیستان و بلوچستان هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، در تشریح جزئیات دستاورد های این پروژه ملی اظهار کرد: «این محور ریلی استراتژیک که به طور کامل توسط مهندسان و توانمندی های داخلی قرارگاه خاتم طراحی و ساخته شده، در مراحل پایانی زیرسازی و آغاز ریل گذاری قرار دارد.»

وی با اشاره به دستاورد های مهندسی در این مسیر افزود: «در طول این پروژه بیش از ۳۹ رشته تونل با مجموع طول تقریبی ۲۰ کیلومتر حفاری شده و بیش از ۲۰۰ پل خاص احداث گردیده که ساخت آنها در نوع خود بی نظیر بوده است.»

سردار رحمانی به رکورد های ثبت شده در عملیات ریل گذاری اشاره کرد و گفت: «توانستیم در مقاطعی رکورد بیش از ۵ کیلومتر ریل گذاری در یک روز و بیش از ۵۰ کیلومتر ریل گذاری در ماه مهر را به ثبت برسانیم. این میزان پیشرفت در ریل گذاری، میانگین سالانه ۱۹۰ کیلومتر کشور را در کمتر از یک سال با اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر ساخت، ارتقا داده است.»

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی بر بومی سازی تجهیزات تأکید کرد: «از ابتدای مسیر زاهدان تا قطعات جنوبی، عملیات با ریل ملی و تجهیزات و سوزن های خط نگهدار داخلی انجام شده است و هم اکنون نیز تلاش گسترده ای با شرکت های دانش بنیان برای داخلی سازی حوزه های ارتباطی و راهبری قطار ها در جریان است.»

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک محور چابهار، خاطرنشان کرد: «اقتصاددانان این منطقه را یک «گنج نهفته» به دلیل دسترسی به آب های آزاد و مرز طولانی با کشور همسایه می دانند. مجموع مسیر ساخته شده بیش از ۶۳۰ کیلومتر است (شامل ۱۵۰ کیلومتر خاش-زاهدان و بیش از ۴۵۰ کیلومتر چابهار-خاش).»

سردار رحمانی در پایان در خصوص چالش باقی مانده اعلام کرد: «بخش اعظم زمان بر شدن تکمیل پروژه، به دلیل تأمین مالی است، زیرا در مرحله تأمین مصالح از خارج از مجموعه نیاز به بودجه داریم، اما امید داریم با پشتیبانی مالی تا پایان سال جاری، این محور مهم کشور به بهره برداری نهایی برسد.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.