بازدید سایت : ۳۰۶۲۱
| کد خبر ۲۹۷۸۱۸
کپی شد

ریل‌ گذاری مدیریتی برای دوران تحول؛ معارفه اعضای جدید هیئت‌ مدیره رجا

با معرفی سه عضو از ترکیب پنج نفره هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا، فرآیند نوسازی ساختار مدیریتی این شرکت کلید خورد.

ریل‌ گذاری مدیریتی برای دوران تحول؛ معارفه اعضای جدید هیئت‌ مدیره رجا
تین نیوز |

با معرفی سه عضو از ترکیب پنج نفره هیئت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا، فرآیند نوسازی ساختار مدیریتی این شرکت کلید خورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی هگتا،  در مراسمی با حضور علیرضا تابش، مدیرعامل هلدینگ هگتا، دو عضو جدید شامل یک چهره فنی عملیاتی و یک متخصص حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل به ترکیب هیئت مدیره پیوستند و یک عضو پیشین نیز در سمت خود ابقا شد. این تغییرات با هدف تقویت تصمیم سازی حرفه ای، ایجاد پیوند میان تخصص های دانشگاهی و تجربه میدانی و حرکت در مسیر توسعه گرایی در صنعت ریلی کشور انجام شده است.

 در این مراسم، مرتضی ملانژاد به عنوان سرپرست و عضو هیئت مدیره رجا معرفی شد. او  دارای دانش فنی و سابقه نقش آفرینی در پروژه های ملی حوزه ریلی است و به شناخت عملیاتی و نگاه توسعه گرا در صنعت شهرت دارد. ملانژاد تجربه ای گسترده در سازمان دهی پروژه های زیرساختی حمل ونقل ریلی، از جمله در مجموعه مپنا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد و سال ها در جایگاه هایی چون مدیرعامل، عضو هیئت مدیره و مشاور ارشد در شرکت های زیرساختی فعال بوده است. او دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه شهید بهشتی است. دانش تخصصی او حوزه هایی مانند مهندسی ارزش، اجرای پروژه های EPC، سیستم های حمل ونقل ریلی و ارزیابی فنی و اقتصادی پروژه های زیربنایی را در بر می گیرد.

در این مراسم همچنین لیلا موسوی محولاتی نیز به عنوان عضو جدید هیئت مدیره معرفی شد. موسوی دارای مدرک کارشناسی مهندسی حمل ونقل ریلی و کارشناسی ارشد مهندسی برنامه ریزی حمل ونقل از دانشگاه علم و صنعت ایران است. او پیش از این در گروه مپنا، راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری تهران مسئولیت های متعددی در حوزه سرمایه گذاری، تأمین مالی و اقتصاد حمل ونقل بر عهده داشته و از چهره های فعال در طراحی مدل های مشارکت عمومی خصوصی در پروژه های زیرساختی است. انتصاب یک بانوی متخصص که مسیر رشد حرفه ای خود را درون شرکت رجا طی کرده، نقطه عطفی مهم محسوب می شود؛ اقدامی کم سابقه که نمایانگر توجه به شایستگی های حرفه ای در ساختار مدیریتی دارد.

 حسن اسماعیلی نیز به عنوان عضو ابقا شده هیئت مدیره در این ترکیب باقی ماند. او که پیش تر در سمت های مدیریتی در رجا حضور داشته، با تخصص در تحلیل سیاست های اقتصادی و تجربه اجرایی گسترده، یکی از اضلاع پایدار تصمیم سازی اقتصادی در ساختار شرکت به شمار می رود. اسماعیلی دارای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم اقتصادی با گرایش علوم اقتصادی از دانشگاه های شهید چمران اهواز، آزاد اسلامی واحد شیراز و تهران مرکز است. تخصص دانشگاهی او در تحلیل سیاست های اقتصادی، ارزیابی بازدهی اقتصادی در شرایط عدم قطعیت، پشتوانه تصمیم سازی های او در ساختار اقتصادی رجا خواهد بود.

این انتصابات ورود رجا به مرحله ای تازه از تصمیم سازی مبتنی بر تخصص، تجربه و شایسته سالاری را نمایان کرده و بر پایه انسجام بین حوزه های فنی و اقتصادی و سامان دهی نظام تصمیم گیری استوار شده است. در فضایی که صنعت ریلی کشور نیازمند بازتعریف نقش و تقویت مزیت های رقابتی خود است، چنین ترکیبی می تواند شالوده ای قابل اتکا برای آینده باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    چه جالب بازهم رجا به دوستان رسید
    پشت صحنه آقای دکتر آ و مهندس م ن بازهم کارگردانی کردند
    خدا به رجا رحم کند

  • کارشناس پاسخ

    امیدواریم‌ پرسنل نتیجه این تغییرات را در حقوق و دستمزد خود که از سال ۱۴۰۰ تغییر پیدا نکرده احساس کنند ، به امید پایداری و شکوفایی شرکت با اصالت رجا

  • لزوم اقدام اصلاحی قوی در بهبود معیشت کلیه پرسنل پاسخ

    بزرگترین مشکل و معضل موجود در شرکت رجا و نوین صنعت و شرکتهای تابعه پایین بودن میزان دستمزد و حقوق و مزایای پرسنل بخصوص فنی می‌باشد که لازم هیات مدیره و مدیرعامل محترم جدید اقدامی اصولی و اصلاحی انجام دهند آنهم با اولویت و در اسرع وقت . پرسنل انگیزه کاری خود را از دست داده اند متاسفانه این یک حقیقت تلخ است . دلسوز پرسنل و خانواده ایشان باشید

  • چينيان پاسخ

    در تاریخ انتصابات صنعت ریلی، به‌ندرت چنین هماهنگی دقیقی میان جایگاه سازمانی و شایستگی‌های فردی مشاهده شده است. بدون تردید، مهندس ملانژاد شایسته‌ترین فرد برای این جایگاه و، به همان اندازه، سمت مدیرعاملی رجا برازنده‌ی مهندس ملانژاد است.

    با آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان و مجموعه معظم رجا

  • علی پاسخ

    چی شد که تمام ۷ سال گذشته رو زود فراموش کردید لااقل از مدیران راه آهن در مورد ۷ سال حضور اسماعیلی تحقیق می‌کردید
    فامیل بازی سالاری و دفاع تابش پست و سیاست اصول گرا و اصلاح طلب نمی شناسد افسوس و صد افسوس

  • کارمند خسته.A.A پاسخ

    با سلام و عرض تبریک به سرپرست و اعضا جدید هیات مدیره محترم .
    با توجه به تجربه ۲۸ سال ام در شرکت رجا، نکاتی را که می‌تواندبررسی گردد به شرح ذیل پیشنهاد می نمایم
    اقدامات فوری و کوتاه‌مدت
    - برگزاری جلسات شنود با کارکنان برای دریافت بازخورد و مشکلات میدانی.
    - بازرسی سریع از ایستگاه‌ها و ناوگان برای شناسایی نقاط ضعف فوری.
    - تدوین برنامه ۱۰۰ روزه برای نشان دادن تغییرات محسوس

  • حیدری پاسخ

    امید است حق حقوق کارگران نوین صنعت درست بشه

  • سید محمد رضا احمدی نیشابوری پاسخ

    باتوجه به تغییر مدیریت امیدوارم در سیاست های شرکت هم بازنگری شود . پرسنل فرسوده و بی انگیزه عدم برنامه ریزی در جهت جذب نیروی انسانی .عدم استفاده از تجربیات پرسنل در شرف بازنشستگی (تا پایان ۱۴۰۶ اکثر پرسنل فعلی بازنشسته خواهند شد)و استفاده از افراد اشنا و مدبر و مدیر در پست های مدیریت میانی شرکت از ضروریات است .
    در سال‌های اخیر متاسفانه به پرسنل سیر و حرکت آنچنان که شایسته و بایسته است توجه نشده که ضروری است به این قشر توجه ویژه شود .جایگاه و منزلت روسای قطار و ترن ست رانان بسیار والاتر و بالاتر از آن چیزی است که در حال حاضر در شرکت قرار دارند.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    شروع حکومت مجدد دکتر آقایی بر رجا
    چرا این دوستان ول کن نیستند واقعا صنعت ریلی چقدر برای ایشان منفعت دارد

    • کارگر خسته

      مگه دکتر اقایی بود ؟ شاید شما لیاقت خدمت در زمان ایشان را نداشتید یا به جای کار دنبال پاچه خواری برای سمت بودید

  • سید پاسخ

    شرکتی که ازبدو ورودش حق کارگر را خورد وضایع کرد. تنها شرکتی که برای هر 10 تا مامور سیر حرکت. 5 تا مدیر داره.. شرکت رجا. جوری حق ماموران سیر وحرکت رو ضایع کرد به یغما برد که یزید دردشت کربلا به پسرعموهاش واولادش نکرد

  • متخصص پاسخ

    آقای مهندس ملانژاد از افراد به نام سیستم ریلی هستند ، فقط باید مواظب اطرافیانشان در شرکت رجا باشند
    انشالله با تیم جدید شرکت را به اهداف والا هدایت می کنند

    • کارشناس راه آهن

      نمردیم و مفهوم به نام بودن را هم فهمیدیم واقعا که ملانژاد در چه موضوعی در صنعت ریلی به نام هست میشه بفرمائید ؟
      میخواهیم حرف نزنیم این دار ودسته آقایان نمی گذارند
      به احترام سایت تین همین جا تمامش میکنم

    • حسادت

      دوست عزیز کارشناس راه آهن ،
      شما قطعا از کارکنان رجا هستی و قطعاً از ذی نفعان مدیرعامل دیکتاتور قبلی هستی ؛
      به امید خدا اگر عملکردت خوب‌ بوده باشه که فکر نمیکنم خواهی دید چه اتفاقاتی خوش یمنی در رجا با این تغییر رخ‌خواهد داد