بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

ارزش تجاری خط ریلی چین به اروپا به ۳۸۰ میلیارد دلار رسید

راه آهن چین اعلام کرد با حرکت ۹۰ هزارمین قطار باری به سوی لهستان، ارزش تجارت ترانزیتی خط آهن چین به اروپا به بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار رسید.

ارزش تجاری خط ریلی چین به اروپا به ۳۸۰ میلیارد دلار رسید
تین نیوز

راه آهن چین اعلام کرد با حرکت ۹۰ هزارمین قطار باری به سوی لهستان، ارزش تجارت ترانزیتی خط آهن چین به اروپا به بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صبح شنبه حرکت یک قطار تجاری از شیان، مرکز استان شانشی در شمال غربی چین، به مقصد لهستان، نقطه عطف مهمی را رقم زد زیرا اکنون تعداد سفر قطارهای باری چین اروپا از ۹۰ هزار فراتر رفته است.

به گفته شرکت راه آهن دولتی چین، تا امروز، قطارهای باری چین اروپا بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد کانتینر به ارزش ۳۸۰ میلیارد دلار حمل کرده اند.

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳، تعداد سالانه سفر قطارهای باری چین اروپا از هزار و ۷۰۲ به بیش از ۱۷ هزار مورد افزایش یافت. ارزش کالاهای حمل شده توسط این سرویس ترانزیتی از ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۵۶ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۳ رسید.

انواع کالاهای ترانزیت شده از طریق قطارهای باری چین اروپا از محصولات فناوری اطلاعات مانند لپ تاپ و چاپگر در آغاز تجارت به بیش از ۵۰ هزار نوع مختلف کالا از جمله پوشاک و کفش، خودرو و قطعات آن، مایحتاج روزانه، مواد غذایی، الوار، مبلمان، مواد شیمیایی و… تنوع یافت.

شرکت گروه راه آهن دولتی چین گفت: از سال ۲۰۲۳، تعداد فزاینده ای از محصولات سه گانه سبز با فناوری فشرده باتری های لیتیوم یون، محصولات فتوولتائیک و خودرو برقی سبک ساخت چین از طریق قطارهای باری چین اروپا منتقل شده اند که نشان دهنده تقاضای گسترده در بازار است.

تاکنون، قطارهای باری چین-اروپا به ۲۲۳ شهر در ۲۵ کشور اروپایی و بیش از ۱۰۰ شهر در ۱۱ کشور آسیایی رسیده اند که شبکه خدمات تقریباً کل قاره اوراسیا را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.