| کد خبر: 270251 |

تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه ویژه بر خدمات زیرساختی و زیربنایی شهرهای جدید، اجرای پروژه قطار برقی مشهد گلبهار چناران تسریع می شود که در همین زمینه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) امضا شد.

تین نیوز

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه ویژه بر خدمات زیرساختی و زیربنایی شهرهای جدید، اجرای پروژه قطار برقی مشهد گلبهار چناران تسریع می شود که در همین زمینه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) امضا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: حسب تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه ویژه بر خدمات زیرساختی و زیربنایی شهرهای جدید و در اجرای پروژه قطار برقی مشهد گلبهار چناران تسریع خواهد شد در همین زمینه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به امضا  رسید.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در این دیدار اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه این پروژه ملی، براساس کار کارشناسی و نشست های تخصصی همکاران شرکت عمران شهرهای جدید و گلبهار برای بهره برداری هرچه سریع تر پروژه و استفاده مردم، این پروژه در مرحله اول به صورت «ری لباس» بعد از ریل گذاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت: همزمان با بهره برداری بحث الکتریکال و سیگنالینگ مسیر هم پیگیری خواهد شد تا هدف اصلی که استفاده از ظرفیت قطار برقی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر است نیز انجام شود. 

غفوری در همین راستا افزود: در اواخر سال گذشته تفاهم نامه ای با موضوع تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام و ابلاغ گردید تا شاهد بهره برداری از پروژه ملی قطار برقی مشهد به شهر جدید گلبهار تا پایان دولت سیزدهم باشیم.

 لازم به ذکر است پروژه قطار حومه ای مشهد-گلبهار چناران در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 قطار برقی مشهد-گلبهار- چناران یکی از طرح های دولت های قبل بود که وعده اتمام آن تا پایان کار دولت دوازدهم داده شده بود و بنا بود شهر جدید گلبهار به متروی مشهد متصل شود و حدفاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل الوصول تر شود، در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شد تا شبکه ریلی مشهد و استان به نحوی به خط آهن مشهد - گرگان متصل شود.

این پروژه مانند بسیاری از پروژه های زیرساختی بنا بود از طریق فاینانس خارجی تأمین اعتبار شود اما طرف چینی از این پروژه مانند دیگر پروژه های ریلی عقب نشینی کرد تا مسیر تأمین اعتبار این پروژه ریلی تغییر یابد و این امر مهم شکل نگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور درباره آخرین وضعیت این پروژه ضمن اشاره به اینکه تملک ۹۸ درصد مسیر پروژه قطار برقی به صورت کامل انجام شده است اعلام کرد: در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می توانیم ریل گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: در قسمت کار باقیمانده تونل از ۴ کیلومتر اشاره شده درحال حاضر ۱ کیلومتر حفاری به صورت اتریشی به صورت کامل انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.