| کد خبر: 261308 |

مردم همچنان منتظر بازگشت قطارهای حومه‌ ای

شرکت راه آهن ۱۵ تیر ماه اعلام کرد مجوز سِیر قطارهای حومه ای به علت کاهش سطح استانداردهای ایمنی و رفاهی به مدت یک هفته متوقف شد؛ اما اکنون حدود دو ماه از این دستور گذشته و مردم همچنان منتظر قطار هستند.

تین نیوز

شرکت راه آهن ۱۵ تیر ماه اعلام کرد مجوز سِیر قطارهای حومه ای به علت کاهش سطح استانداردهای ایمنی و رفاهی به مدت یک هفته متوقف شد؛ اما اکنون حدود دو ماه از این دستور گذشته و مردم همچنان منتظر قطار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  امروز (شانزدهم شهریور ماه) با وجود گذشت حدود دو ماه از پایان مهلت شرکت ریلی رجا برای تعمیر و بازگرداندن قطارها، خبری از آغاز سرویس دهی به مسافران وجود ندار و اطلاع رسانی درستی نیز در این خصوص انجام نشده است.

مسافران امیدوارند هر چه زودتر مشکلات قطارهای از سیر خارج شد برطرف و واگن های جدید به برنامه سیر بازگردند و در چارچوب حمایت از حمل و نقل عمومی، تعداد این قطارها افزایش هم یابد، اما هم اکنون حدود دو ماه از مهلت یک هفته ای راه آهن به رجا بابت حل مشکل قطارهای حومه ای این شرکت تمام شده و همچنان قطاری به سیر بازنگشته است.

مشاهدات حاکی از ازدحام جمعیت بیش از اندازه در قطارهای حومه ای پس از تصمیم اخیر است و بسیاری از مسافران و از جمله زنان دارای فرزند خردسال و همچنین سالمندان به امید نشستن بر روی صندلی قطارها حتی یک ساعت پیش از حرکت قطارها در ایستگاه حاضر می شوند؛ در حالی که کل مسیر کمتر از دو ساعت است و با این حال بسیاری از آن ها موفق به نشستن بر صندلی نمی شوند و ناچار می شوند مسیر گاها تا دو ساعته را در راهروها بایستند.

جدا از این، هنگام اعلام خط برخی قطارها مانند قطار قزوین به علت کم بودن صندلی ها نسبت به مسافران، هجوم مسافران به سمت قطار، صحنه های نامناسبی را رقم می زند.

سوم مرداد کانال اطلاع رسانی قطارهای حومه ای اعلام کرد بزودی برخی قطارها و از جمله قطار قزوین۲ به برنامه سیر باز می گردد و این باعث خوشحالی مسافران این مسیر و امیدواری برای بازگشت دیگر قطارهای حذف شده بود. اما با گذشت بیش از ۴۰ روز، این قطار به برنامه سیر اضافه نشد و هیچ قطار دیگری نیز به برنامه بازنگشت.

«سیدمیعاد صالحی» مدیر عامل راه آهن ۱۶ تیر در صفحه خود فضای مجازی اعلام کرد: «با توجه به کاهش سطح ایمنی و رفاه ریل باس های در اختیار شرکت رجا (وابسته به سازمان تأمین اجتماعی) مجوز سیر آنها موقتاً برای یک هفته لغو شد». وی ابراز امیدواری کرد با توجه به قول مساعد وزیر رفاه، به سرعت این قطارها به چرخه خدمت رسانی به مردم استان تهران بازگردد اما خبری از ساماندهی وضعیت قطارهای حومه ای نیست.

با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مدارس، بر تعداد مسافران این نوع قطارها افزوده می شود و به تبع آن ازدحام در این قطارها هم افزایش می یابد و مردم انتظار دارند مسئولان حمل ونقل ریلی هر چه زودتر برای این کار چاره اندیشی کنند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 1

    امنیت سیر مهمترین مسئله است
    دغدغه راه اهن هم به درستی همین است.
    تقصیر و قصور رجا هم کاملا واضح است

    اگر کوچکترین مشکلی پیش بیاید همه اینهایی که گوشه و کنار نشستن و دارن خیلی سوسکی انتقاد میکنن، اون موقع یا مشکل تکلم پیدا میکنن یا انگشت اتهام سمت راه اهن دراز میکنن

  • ناشناس 3 1

    رجا یک شرکت خصوصی از صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی است و هیچ تکلیفی برای قطار های زیاده وسوبسیدی حومه ای ندارد واصلا وزارت رفاه یا وزارت راه حق چنین تکلیفی را برای رجا ندارند مگر اینکه هزینه هایش را بدهند