| کد خبر: 258697 |

آغاز بهره‌ برداری از راه‌آهن خواف هرات پس از تغییر حکومت افغانستان

بهره برداری دوباره از راه آهن خواف هرات که در جریان تغییر حکومت افغانستان آسیب دیده بود، امروز و پس از اصلاح با اعزام یک قطار حامل ریل آغاز شد.

تین نیوز

بهره برداری دوباره از راه آهن خواف  هرات که در جریان تغییر حکومت افغانستان آسیب دیده بود، امروز و پس از اصلاح با اعزام یک قطار حامل ریل آغاز شد.

◄ خط باری راه آهن خواف به هرات افتتاح شد

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، راه آهن برون مرزی خواف- هرات در آذرماه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و بهمن ماه همان سال با تشکیل کمیسیون تحویل موقت، قطعه سوم راه آهن خواف- هرات حدفاصل ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک به طول ۶۲ کیلومترتحویل اداره کل خط آهن دولتی افغانستان شد؛ اما در زمان تغییرات سیاسی در این کشور بخش هایی از محور و ایستگاه روزنک دچار خسارات تخریبی و سرقت شد و در نتیجه عملیات اجرایی در باقی مانده مسیر ممکن نبود.

با وجود این مجری راه آهن خواف- هرات گفت: آذرماه سال گذشته بود که اعلام کرد ایران و افغانستان برای ترمیم خسارات واردشده به مسیر از سوی افغانستان توافق کردند تا پس از تایید شرکت ساخت وتوسعه به عنوان مجری طرح، عملیات بخش باقیمانده که در تعهد ایران بود آغاز شود و این خط مجدد آماده بهره برداری شود.

با توجه به اهمیت بهره برداری راه آهن خواف- هرات برای دو کشور، تسهیل صادرات و واردات کالا و جابه جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آب های آزاد و کشورهای همسایه راه آهن خواف- هرات از مهمترین اولویت های زیرساختی دو کشور در توسعه ترانزیت بین المللی به حساب می آید و از این رو دو کشور برای تکمیل این خط آهن، عزم جدی دارند.

در این راستا سیدحسین میرشفیع -مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی گفت: امروز با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، رئیس راه آهن افغانستان ، والی هرات و استاندار خراسان رضوی، کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، بهره برداری از راه آهن خواف هرات که در جریان تغییر حکومت افغانستان آسیب دیده بود پس از اصلاح با اعزام یک قطار حامل ریل آغاز شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اعزام قطارهای تجاری با مقصد روزنک هرات در افغانستان در توسعه تجارت دو کشور بسیار موثر است. بهره برداری تجاری از این پروژه مقدمه ای برای احداث راه آهن هرات به سمت چین با سرمایه گذاری و اجرا توسط شرکت های ایرانی محسوب می شود و گام موثری در توسعه همکاری های دو ملت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.