| کد خبر: 242733 |

◄ احداث دومین خط راه آهن در چهارمحال و بختیاری

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث دومین راه آهن استان در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

تین نیوز

احداث دومین خط راه آهن در چهارمحال و بختیاری در برنامه وزارت راهبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز چهارمحال و بختیاری، حمید ربیعی با بیان اینکه راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان در برنامه وزارت راه است، افزود: احداث این راه آهن می‌تواند موجب رونق استان شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی با بیان اینکه مطالعات احداث راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان انجام شده است اضافه کرد: برای اجرای این پروژه باید سرمایه گذار جذب شود.

معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طول این خط راه آهن حدوداً ۵۰۵ کیلومتر و ۲۱۲ کیلومتر آن در استان واقع شده است.

ربیعی افزود: راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان برای احداث نیاز به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد دلار دارد.

وی به دلایل احداث این راه آهن اشاره کرد و گفت: برقراری اتصال ریلی منطقه خوزستان به چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خراسان، ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در منطقه، کاهش مسافت ریلی حمل مواد اولیه فولاد خوزستان و اروند، تولید فولاد با حمل ارزان و سریع سنگ آهن، کاهش قابل توجه انرژی و آلودگی هوای منطقه خوزستان تا اصفهان، تقویت ارتباط استراتژیک شبکه ریلی شمال به جنوب کشور و امکان ارتباط ریلی مستقیم اهواز به مشهد، توسعه اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال و رفاه اهالی و ارتباطات جاده‌ای منطقه از جمله ضرورت‌های ایجاد این خط راه آهن سراسری اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان می‌باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.