| کد خبر: 240750 |

◄ استاندار گیلان خواستار تکمیل راه‌آهن رشت - کاسپین شد

استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه مانع تراشی در پروژه‌های راه آهن و آزادراه به هیچ کس داده نمی‌شود، گفت: باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود تا پروژه‌های راه‌آهن رشت– کاسپین و آزادراه رشت – قزوین (محدوده منجیل) در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

تین نیوز

استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه مانع تراشی در پروژه‌های راه آهن و آزادراه به هیچ کس داده نمی‌شود، گفت: باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود تا پروژه‌های راه‌آهن رشت– کاسپین و آزادراه رشت – قزوین (محدوده منجیل) در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسداله عباسی روز چهارشنبه در نشست رسیدگی به پروژه‌های راه آهن رشت – کاسپین و تکمیل آزادراه رشت – قزوین (محدوده منجیل) با حضور مدیران دستگاه های متولی، مجریان، پیمانکاران و ناظران افزود: بعد از معضل پسماند در گیلان، مهم ترین موضوع عمرانی این استان تکمیل ۳۶ کیلومتر باقیمانده راه آهن رشت – کاسپین و آزاد راه رشت- قزوین محدوده منجیل است.

 وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین اعتبار این پروژه ها نداریم و اعتبارات بصورت نقدی تخصیص می یابد، اظهار داشت: در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به استان برای راه آهن رشت - کاسپین ۶۵۰ میلیارد تومان از محل سفر برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبار مصوب شده است که در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی تخصیص داده شده است.

عباسی در خصوص تکمیل آزادراه رشت – قزوین در منطقه منجیل هم گفت: برای این پروژه نیز  ۳۵۰ میلیارد تومان از محل سفر اخیر رئیس جمهوری به گیلان تصویب شده است که در مرحله اول ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت جهادی و انقلابی باید در اجرای پروژه های راه آهن رشت– کاسپین و تکمیل آزادراه رشت – قزوین (محدوده منجیل) که انتظار و خواسته چند ساله مردم است، دیده شود، تاکید کرد: در محل اجرای این پروژه ها تابلوهای روزشمار و درصد پیشرفت نصب شود تا همه در جریان پیشرفت کار قرار بگیرند.

وی به معاون عمرانی استانداری تکلیف کرد تا روزانه و هفتگی پیشرفت این طرح ها را گزارش دهد.

پرداخت مطالبات کارگران فعال این پروژه ها در آستانه سال نو و همچنین تشکیل جلسات مرتبط پروژه های یادشده در محل اجرا به منظور تسریع در امور از دیگر تاکیدات استاندار گیلان در این نشست بود.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان ادامه طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی از سال ۹۸ شروع شده است.

راه آهن رشت -کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که در ۲ قطعه اجرایی می شود. قطعه نخست مسیر ریلی به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه دوم ۱۸ کیلومتر پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

همچنین آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود که هشت کیلومتر آن که عمدتا پل و تونل است، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.