| کد خبر: 240508 |

◄ پیگیر تکمیل خط راه‌آهن شلمچه - بصره هستیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خط راه‌آهن شلمچه به بصره تقریبا نهایی شده و پیگیر تکمیل این خط به صورت جد هستیم.

تین نیوز

سید کریم حسینی در خصوص راه‌آهن شلمچه ـ بصره اظهار کرد: بحث این خط تقریبا نهایی شده و ما نیز در حال پیگیری موضوع هستیم. همچنین وزیر راه و شهرسازی هم اخیرا سفری برای پیگیری این خط، به کشور عراق داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه پیگیر تکمیل خط راه آهن شلمچه به بصره به صورت جد هستیم، افزود: در این پروژه باید طرف‌های عراقی همکاری داشته باشند. در این زمینه از جانب ایران مشکلی وجود ندارد و آن بخش از این خط، که در مرزهای ایران قرار دارد، به صورت کامل تکمیل و ریل‌گذاری تا مرز عراق انجام شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت زمانی که ریل‌گذاری خط شلمچه به بصره در مرز ایران در حال انجام بود، کشور عراق نیز باید همکاری می‌کرد اما این موضوع محقق نشد. در این زمینه ایران حاضر شد در بحث اجرای ریل‌گذاری این خط در عراق کمک کند اما عراقی‌ها در این خصوص همکاری نکردند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شرایط سرمایه گذاری پروژه راه آهن بصره - شلمچه

دلیل تاخیر در ادامه ساخت راه آهن شلمچه بصره چیست؟

 ایران و عراق نخستین بار در سال ۹۰ برای احداث این خط آهن تفاهم نامه‌ای امضا کردند که اجرایی نشد؛ در سال ۹۳ بار دیگر تفاهم نامه احداث راه آهن شلمچه - بصره میان تهران و بغداد به امضا رسید. اهمیت خط آهن شلمچه - بصره از آن جهت است که خط آهن عراق، از بصره تا کربلا متصل بوده و می‌تواند به عنوان خط سفر ریلی زائران ایرانی مورد استقبال قرار گیرد و هم اینکه این خط از سمت شرق عراق به اردن و شمال شرق به سوریه متصل است و می‌تواند زمینه دسترسی ایران به بازارهای سوریه را هم فراهم کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    همه نمایندگان استان خوزستان باید پیگیر راه آهن شلمچه به بصره باشند.چون باعث رونق اقتصادی استانشان می باشد.