| کد خبر: 240424 |

◄ درخواست نماینده یزد برای ساماندهی ایستگاه راه‌آهن اشکذر

ایستگاه و مسیر دسترسی راه‌آهن اشکذر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با اولویت در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

تین نیوز

 نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستگاه و مسیر دسترسی راه‌آهن اشکذر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با اولویت در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز، محمدصالح جوکار روز شنبه در نشستی با فرماندار و مسئولان اشکذر افزود: این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به دستوراتی که در مورد آن از وزارتخانه اخذ شده، لازم است که با اولویت بالا در دستور کار مسئولان شهرستان و استان یزد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها نباید دچار روزمرگی شود، ادامه داد: در طول سال گذشته دستورات خوبی برای توسعه شهرستان اشکذر در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌آهن و ایستگاه آن گرفته شد اما متاسفانه پیگیری لازم از سوی مسئولان شهرستان برای آن انجام صورت نگرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به صنایع مختلفی که در اشکذر وجود دارد اشاره کرد و گفت: صنایع و معادن باید نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود حساسیت بیشتری داشته باشند تا در کنار آلایندگی‌ها و مشکلاتی که دارند، زمینه رفع مشکلات مردم به وجود آید.

جوکار با تاکید بر ضرورت توجه به آمایش سرزمینی در صدور مجوز صنایع اظهار کرد: شهرستان اشکذر دارای شرایط خاصی است و نباید هر نوع صنعتی به ویژه صنایع آلاینده در این منطقه مجوز دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری صورت گرفته در ارتباط با راه‌آهن خاطر نشان کرد: خط راه‌آهن باری باید از داخل شهرستان یزد خارج شود.

صالح جوکار در دیدار با مدیران راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه خط راه‌آهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا می‌کند، افزود: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: با این وجود یک سری معایبی هم این خط برای یزد دارد؛ راه آهن، شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینه‌های زیادی را هم برای مردم و هم برای راه‌آهن ایجاد کرده است.

مرکز شهرستان ۳۰ هزار نفری اشکذر در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.