| کد خبر: 234492 |

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه آهن خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه آهن زاهدان- بیرجند- مشهد یک ابر پروژه است، گفت:قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند- یونسی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه آهن زاهدان- بیرجند- مشهد یک ابر پروژه است، گفت:قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند- یونسی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، وحید داعی ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وسعت خراسان جنوبی خدمت رسانی در حوزه راه را با مشکل رو به رو کرده است، گفت: ما در ابتدای سال ۹۹ حدود ۶۱۴ کیلومتر باند دوم در خراسان‌جنوبی داشتیم که امروز به ۷۵۱ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در یک سال ما توانستیم ۱۳۷ کیلومتر باند دوم به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان راه اندازی کنیم که از این میزان ۹۰ کیلومتر در دهه فجر سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

وی یادآور شد: در دهه فجر سال جاری وزارت راه ۴۵۰ کیلومتر باند دوم افتتاح کرد که ۹۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی بود.

داعی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۹ تعداد قراردادهای ما در حوزه راه و شهرسازی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که الان که الان به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و اکثر محورهای ما دارای قرارداد است که ۷۰۰ میلیارد تومان آن در سه ماه گذشته منعقد شده است.

وی یادآور شد: هدف‌گذاری ما برای سال جاری ۱۱۳ کیلومتر باند دوم است که تا الان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: اعتبار راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سال ۹۸ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان، در سال ۹۹ نیز ۳۴۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ نیز به ۵۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که این جهش بسیار ارزشمند است.

داعی با اشاره به اینکه جاده طبس ردیف بودجه جداگانه‌ای نداشت، اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه ردیف بودجه جداگانه‌ای دارد و تنها پروژه‌ای در سطح کشور است که توانسته کمیسیون ماده ۲۳ را بگیرد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن برای خراسان جنوبی یک ابر پروژه است، بیان‌کرد: خوشبختانه در قطعه ۱۶ پروژه راه آن بیرجند- یونسی در حال کار هستیم که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر نیز جزو استان‌های پیشتاز در این عرصه هستیم، گفت: در طرح اقدام ملی نیز که ۶ هزار واحد است تاکنون سه هزار واحد وارد مرحله اجرا شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.