| کد خبر: 233378 |

عملکرد مثبت حمل و نقلی ها در رعایت پروتکل‌ های بهداشتی

معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: بعد از انجام واکسیناسیون گروه سنی تا ۵۰ سال واکسیناسیون مشاغل مثل مهماندار های هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود.

تین نیوز

معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: بعد از انجام واکسیناسیون گروه سنی تا ۵۰ سال  واکسیناسیون مشاغل مثل مهماندار های هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون مهماندارهای هواپیما، قطار و رانندگان اتوبوس بین شهری گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون و مطابق اعلام رسمی سخنگوی ستاد کرونا، تزریق واکسن به گروه‌ های مختلف انجام می‌ شود و سعی بر این است که هر چه زودتر پوشش واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

وی افزود: بنابراین بعد از اینکه واکسیناسیون گروه سنی تا ۵۰ سال تمام شد، واکسیناسیون مشاغل مثل مهماندارهای هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود، همچنین آرایشگرها، رانندگان تاکسی و آنهایی که بنا به شغل‌شان ریسک ابتلای بیشتری دارند واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

طرح واکسیناسیون پیش از موعود مهمانداران قطار؛ در مجلس

او در مورد اینکه چه زمان واکسیناسیون مهمانداران اعلام می‌شود، افزود: با توجه به میزان ورود واکسن خارجی و تولید واکسن داخل این موضوع اعلام می‌شود. فعلاً تا مرداد ماه که سعی بر برگزاری حضوری کلاس‌های مدارس و دانشگاه است، در تلاشیم این افراد واکسینه شوند و بعد از آن واکسیناسیون مشاغل شروع می‌شود.

فرهادی با اشاره به وضعیت پروتکل‌های قطار، اتوبوس و هواپیما، افزود: پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی تغییری نکرده  است. قرار بود سیستم هوایی کشور با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت کند و کلیه فیلترها و تهویه‌ی آن روشن باشد، بعد از آن هر چه جلوتر رویم پرسنل واکسینه می‌شوند و در کنارش پوشش واکسیناسیون سراسری هم بیشتر می‌شود، یعنی خود مسافرها هم میزان واکسینه شده‌هایشان بیشتر می‌شود.

وی گفت: در سیستم ریلی و زمینی هم پروتکل ۵۰ درصد ظرفیت است و عملکرد سیستم ریلی شرایط بهتری نسبت به هوایی دارد، در سیستم ریلی پروتکل‌ها را به دقت رعایت می‌کنند، مثل زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، فروش ۵۰ درصد بلیط قطارها به شکل الکترونیک و موارد دیگر که در نظر گرفته شده بود.

فرهادی ادامه داد: مشکل عمده ما سیستم خطوط برون‌شهری زمینی یعنی همین اتوبوس‌ ها است که توسط تعاونی‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت بلیت می‌فروشند ولی مشکلی که داریم این است که موقعی که اتوبوس از ترمینال خارج می‌شود در بین راه پر می‌شود و معمولاً با ۱۰۰ درصد ظرفیت حرکت می‌کند، مخصوصاً در مسیرهای پر مسافر مثل شهرهای شمالی کشور، مشهد و قم چون مسافر است، رانندگان برای پر کردن وسیله نقلیه اقدام می‌کنند و ماشین به شکل پر حرکت می کند.

وی افزود: همچنین افراد ساعت زیادی در ماشین هستند، تهویه مناسب وجود ندارد و شیشه‌های اتوبوس پایین نمی‌ آید و اتوبوس‌های جدید از کولر استفاده می‌ کنند و عملاً ساعت زیاد حضور افراد در ماشین باعث می‌شود آنها خسته شوند و ماسک را بردارند، متاسفانه در مواقعی هم ناقل سالم سوار می‌شود که قابل شناسایی نیست، بنابراین ما هشدار دادیم و بازدیدهای زیادی از ترمینال‌ها انجام شده، از همکاران راهبر کمک خواستیم تا این موضوع را کنترل کنند چون این موضوع باعث نگرانی ما است و سوار کردن مسافران بین راه یک مشکل است و باید اینها را پیش‌بینی کرد که پیش از ظرفیت نباشند.

فرهادی گفت: شاید باید اتوبوس‌ هایی را برای این موضوع اختصاص داد و قابل ذکر است از بین این سه تا یعنی هواپیما، قطار و اتوبوس اگر بخواهیم رتبه بندی کنیم، به رجا و شرکت های ریلی نمره خوبی می‌توان داد و پایین‌ تر از آن هوایی و بعد از آن متاسفانه اتوبوس‌های زمینی هستند که حجم بیشتر ترددها اتفاقاً توسط همان ها انجام می‌شود.

وی در رابطه با اولویت واکسیناسیون بین کارکنان هواپیما، قطار و اتوبوس گفت: هر چقدر واکسن موجود باشد به همان شکل عمل می‌شود یعنی اگر تعداد زیادی واکسن به دست وزارت بهداشت برسد نیازی به اولویت بندی ندارد و برای همه فراخوان داده می‌شود و به همه واکسن زده می‌شود، اما وقتی میزان ورودی واکسن کم است، مجبور هستیم اولویت‌بندی انجام دهیم و اولویت بندی هم طبیعتاً از آنهایی که ریسک ابتلای بیشتری دارند انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.