| کد خبر: 233359 |

◄ هنوز نوبت به ماموران و کارکنان قطارهای مسافری نرسیده!

در حالی مطابق اولویت‌ها قرار بود ماموران و کارکنان قطارهای مسافری از اوایل خرداد ۱۴۰۰ در برابر کرونا واکسینه شوند که هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

تین نیوز

 در حالی مطابق اولویت‌ها قرار بود ماموران و کارکنان قطارهای مسافری از اوایل خرداد ۱۴۰۰ در برابر کرونا واکسینه شوند که هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، بخش حمل ونقل ریلی مسافری کشور طی دوران کرونا بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بخش زیادی از ظرفیت خود را ر استای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با وجود کاهش درآمدها به کار نگرفته است.قرار بود کارکنان و ماموران قطارهای مسافری (روسای قطار، ترنست رانان، مهمانداران و سرمهمانداران، ماموران خدمات و فنی) با توجه به ارتباط مستقیم با مسافران در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشد است.

طبق اولویت اعلام شده از اوایل خرداد امسال بایستی واکسن ماموران و کارکنان قطارهای مسافری انجام می‌شد، اما با گذشت حدود 2 ماه این اقدام صورت نگرفته است.

تعدادی از مهمانداران و ماموران فنی قطارهای مسافری کشور در تماس با خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از رویه کنونی وزارت بهداشت تاکید کردند به دلیل بی توجهی به واکسیناسیون دچار مشکلات مختلف روحی و استرس کاری شده اند.

این گروه از عوامل داخل قطار با نسبت دادن تزریق واکسن به سلامتی مدیران دولتی ابراز امیدواری کردند ای کاش مسئولان کشور نیز سوار قطار می‌شدند تا حداقل به‌خاطر سلامتی خودشان کادر داخل قطار را نیز واکسینه کنند.

به گزارش تسنیم،‌ گلایه به جای ماموران و کارکنان قطارهای مسافری در حالی است که در سایر بخش‌ها از جمله حمل‌ونقل هوایی کرو پروازی در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون کامل شده‌اند. یا در نمونه‌ای دیگر رئیس سازمان نطام مهندسی ساختمان با توجه به در پیش بودن انتخابات هیئت مدیره سازمان‌ها، اعلام کرده با موافقت وزیر بهداشت حدود 500 هزار مهندس عضو سازمان طبق اولویت‌بندی در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

احمد خرم در این‌باره گفته است: ... از وزیر بهداشت تقاضا کردیم که بالاخره بخش عمده ای از جامعه مهندسی کشور در معرض خطر و شرایط «فورس ماژور» هستند به نحوی که در کارگاه کار می‌کنند و با مجموعه‌های کارگری سروکار دارند و احتمال مبتلا شدن آنان به کرونا، خیلی بالاست. برهمین اساس، جامعه مهندسان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

وی بیان کرد: « خدمت آقای دکتر نمکی عرض کردیم و ایشان با بزرگواری تقبل فرمودند که در گام نخست، واکسن پرریسک‌ها را به صورت رایگان، سریع تزریق کنند و به محض اینکه این مرحله به اتمام رسید، سپس ریسک متوسط‌ها و در ادامه ریسک پایین‌ها را به صورت رایگان، تزریق کنند. در واقع، با تزریق رایگان واکسن کرونا به مهندسان «پرریسک، ریسک متوسط و ریسک پایین» در نوبت‌های مختلف، دیگر هزینه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای سازمان تحمیل نخواهد شد.»

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در این راستا، به دنبال پاسخ نامه‌ای که به استان‌ها نوشته می‌شود، افراد پروانه دار و پرریسک و همچنین افراد پروانه دار و کم ریسک در دو نوبت، سریع لیست‌شان باید آماده شود و سپس شماره تماس، شماره پروانه، و کد ملی مهندسان بلافاصله روی میز وزیر محترم بهداشت قرار بگیرد تا ایشان هم فورا دستور تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون را صادر کنند. بحث سن افراد هم در فهرست پرریسک و کم ریسک مطرح نیست. اسامی افراد در هر سنی که در لیست آمده باشد، واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

خرم با بیان این‌که واکسیناسیون مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی از روزهای آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسن را خود وزارت بهداشت تامین می‌کند، دوم اینکه اولویت اصلی سازمان، در مورد کسانی است که پروانه اشتغال دارند، سوم اینکه واکسیناسیون هیچ هزینه‌ای برای سازمان و اعضا دربر نخواهد داشت و رایگان کار انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.