| کد خبر: 230215 |

دولت عراق با اتصال راه آهن به ایران موافقت کرد

هیات دولت عراق با اتصال ریلی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق خط بصره – شلمچه در جنوب این کشور موافقت کرد.

تین نیوز

هیات دولت عراق با اتصال ریلی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق خط بصره – شلمچه در جنوب این کشور موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از چهارشنبه ایرنا، هیات دولت عراق در جلسه دیشب خود با اتصال ریلی این کشور با جمهوری اسلامی ایران از طریق خط آهن بصره – شلمچه موافقت کرد.

«حسن ناظم» سخنگوی دولت عراق و وزیر فرهنگ این کشور امروز در کنفرانس هفتگی خود گفت که هیات دولت، وزارت حمل و نقل این کشور را مکلف به امضای این یادداشت تفاهمی با طرف ایرانی کرد.

وی اتصال ریلی با جمهوری اسلامی ایران را در راستای عمل به توافقات توسعه‌ای دو جانبه بین ایران و عراق دانست و افزود که عراق درصدد امضای اینگونه یادداشت تفاهم‌های مشابه با دیگر همسایگان است.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که طرح اتصال ریلی با جمهوری اسلامی ایران و دیگر همسایگان در چارچوب سیاست راهبردی عراق برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای کشور صورت می‌گیرد.

در همین پیوند «طالب جواد الحسینی» مدیر کل راه آهن عراق امروز به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: پس از شروع عملیات اجرایی طرح «بندر بزرگ فاو»، به طور مستقیم با طرف ایرانی مذاکرات فوری به منظور شروع طرح اتصال ریلی بصره به شلمچه را آغاز می‌کنیم.

«محمد اسلامی» وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه سال گذشته در بغداد با وزیران «حمل و نقل» و «مسکن و عمران» عراق راهکار مشارکت ایران در شهرسازی و همچنین تکمیل طرح راه آهن شلمچه به بصره را بحث و بررسی کرد.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۰ طرح اتصال راه‌ آهن خرمشهر به مرز شلمچه به طول ۱۷ کیلومتر را انجام داد، اما از آن زمان تاکنون قطعه ۳۲ کیلومتری مرز شلمچه تا بصره برای اتصال خط آهن ایران به شبکه سراسری راه آهن عراق، در انتظار عملیات اجرایی دولت بغداد بوده است.

با تکمیل طرح خط آهن مرز شلمچه به بصره، زائران دو کشور می‌توانند از طریق ناوگان ریلی به زیارت عتبات عالیات مشرف شده  و در عین حال این طرح، تبادلات تجاری و حمل و نقل ترانزیتی را بین دو طرف توسعه خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با توجه به وضعیت ویژه این خط ریلی !!! اتصال سریعتر آن باید اولویت اصلی ایران باشد !!! ساخت زیر یک سال باید هدف اصلی و نهایی آن باشد !!!!

  • حامد 0 0

    چه عجب دولت عراق از این خواب طولانی بیدار شدوبه اهمیت این خط آهن پی برد !!!