| کد خبر: 228214 |

۳۹۵۰ میلیارد ریال برای طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری جذب شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های مهم زیربنایی استان را راه‌آهن عنوان کرد و گفت: در سال‌جاری سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد جذب شد.

تین نیوز

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های مهم زیربنایی استان را راه‌آهن عنوان کرد و گفت: در سال‌جاری سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد جذب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در دهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از میزان اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به‌تازگی و به‌صورت نقدی پس از پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی جذب شد.

وی افزود: در مسیر اجرای طرح راه‌آهن ۱۵ رشته تونل حفر می‌شود که از این تعداد تاکنون ۲رشته بازگشایی شده است و روند اجرای این طرح به‌علت جابه‌جایی ایستگاه شهرکرد با تاخیر و وقفه مواجه شد.

وی یادآور شد: تکمیل زیرساخت راه‌آهن شهرکرد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که تا خردادماه سال آینده حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر به این طرح تزریق می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ریل‌گذاری و تکمیل این طرح یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی با اشاره به لزوم تکمیل طرح انتقال آب بن به بروجن گفت: در سال‌جاری برای اجرای این طرح دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و از این مبلغ تاکنون ۸۰۰  میلیارد ریال جذب و یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت مناقصات آماده پرداخت است.

وی افزود: طرح انتقال آب بن به بروجن با دربرگیری تامین آب آشامیدنی برای نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در ۱۱ روستا و ۱۳ شهر جزو ۳۱ طرح اولویت‌دار دولت تدبیر و امید است که تا پایان همین دولت تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تکمیل خطوط اصلی این طرح نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌هایی مانند تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهرها، تامین آب آشامیدنی ۲۰ روستا و تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا برای ۳۴ روستا جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

شهریارپور اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۵ قرارداد با هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه احداث راه‌های ارتباطی استان منعقد شده و در حال اجرا است و از مجموع این طرح‌ها ۶ پروژه شامل باند دوم جاده شهرکرد به بروجن به لردگان، شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان، کنارگذر شمالی شهرکرد، اردل به گورمیزه به دوپلان، فارسان به دشتک و شهرکرد به بن به داران اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۲ کیلومتر از جاده شهرکرد به بروجن به لردگان از سه‌راهی امام‌قیس تا گدارکبک به‌طور کامل آماده شده و بزودی بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: تکمیل جاده شهرکرد به بروجن به لردگان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به یک‌هزار میلیارد ریال و تکمیل بقیه جاده‌های در دست اجرای مرتبط با اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهریارپور به اجرای طرح‌های احداث مسکن محرومان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته و سال‌جاری زمینه احداث سه هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان ویژه این استان در سفرهای معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه مصوب شد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مربوط به سال گذشته بود و برای اجرای آن یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۷۰۰ میلیارد ریال کمک دولتی اختصاص یافته است.

شهریارپور اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث یک‌هزار واحد مسکونی محرومان چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردی‌بهشت‌ماه سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح‌های راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، جاده‌سازی و تامین آب آشامیدنی بن به بروجن از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری بوده که دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان همین دولت را در دستور کار قرار داده است.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند اجرای این طرح‌ها را ارائه کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.