| کد خبر: 225807 |

◄ راه آهن ایران میزبان ۳۲ نفر از فراگیران افغانستانی

ایران و افغانستان دو کشور همسایه، هم دین و هم زبان هستند که مناسبات فرهنگی عمیقی دارند. از سوی دیگر ایران و افغانستان از طریق شبکه ریلی به یکدیگر متصل شده‌اند و پیوستگی کشورها به یکدیگر از طریق شبکه ریلی درواقع نماد عروق یک بدن است.

تین نیوز

دیروز پس از برگزاری سه‌شنبه های فناورانه ریلی، مراسم آغاز دوره آموزشی برای ۳۲ نفر از فراگیران افغانستانی در شرکت راه‌آهن ایران آغاز شد.

مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا در این مراسم اظهار داشت: ایران و افغانستان دو کشور همسایه، هم دین و هم زبان هستند که مناسبات فرهنگی عمیقی دارند.

سعید رسولی افزود: از سوی دیگر ایران و افغانستان از طریق شبکه ریلی به یکدیگر متصل شده‌اند و پیوستگی کشورها به یکدیگر از طریق شبکه ریلی درواقع نماد عروق یک بدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: راه آهن ایران میزبان ۳۲ نفر از فراگیران افغانستانی است که تلاش کرده ایم سطح خدمات و آموزش عالی باشد و در انتخاب مطالب و محتوای آموزشی به دقت توجه شده است؛ امروز تجربه ای طولانی از حیات راه‌آهن ایران در اختیار فراگیران افغانستان قرار می‌گیرد.

رسولی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی اخیراً در نامه‌ای به افغانستان پیشنهاد توسعه ای برای مشارکت حداکثری در توسعه راه‌آهن داده است و این نویدبخش روزهای خوب در حوزه ریلی است.

وی اظهار داشت: دفتر منطقه‌ای اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در شرکت راه‌آهن ایران مستقر است، ما پیشنهادی به UIC داده‌ایم و به زودی سه‌شنبه‌های ریلی به سه شنبه های ریلی خاورمیانه تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: همچنین ایران به اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) پیشنهاد داده‌ است شورای هماهنگی حمل و نقل ریلی در چارچوب اتحادیه بین المللی راه آهن ها تشکیل شود که به زودی انجام خواهد شد.

رسولی اظهار کرد: در سفر هفته گذشته به ترکیه، در اسناد همکاری که داشتیم، یکی از اصلی‌ترین محورها ترانزیت کالا بین افغانستان و ترکیه بود؛ در افتتاح راه آهن خواف-هرات قطار حامل کالای صادراتی افغانستان به سمت ترکیه حرکت کرد و به مقصد رسید و بر این اساس، در تلاشیم تا این همکاری های منطقه ای را افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.