| کد خبر: 225119 |

تولید قطار ملی با استانداردهای بین‌المللی و فناوری بومی

رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از روند اجرای پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو ابراز امیدواری کرد تا بعد از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکت‌های همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن منعقد شود.

تین نیوز

رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از روند اجرای پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو ابراز امیدواری کرد تا بعد از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکت‌های همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن منعقد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی با حضور در واحد علم و صنعت از پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو بازدید کرد.

طیبی در این بازدید با تاکید بر اینکه پروژه تولید واگن ملی یکی از پروژه‌ها استراتژیک کشور است عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در این پروژه ملی به‌عنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار خوب عمل کرده و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی با بیان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاد دانشگاهی دارد تاکید کرد: تلاش‌های جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران در اجرای پروژه با رعایت استانداردهای بین‌المللی و فناوری بومی است.

رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم بعد از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکت‌های همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن مورد نیاز کشور را در فاز یک منعقد کنیم افزود: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجه ارزی و حل مشکل شرکت‌های متروی شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

طیبی روحیه جهادی، عزم ملی و استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان جوان دانشگاهی را رمز موفقیت جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه‌های فناورانه ملی اعلام کرد و گفت: با یک برنامه منسجم در نظر داریم فناوری‌هایی که در قالب طرح‌های فناورانه کسب می‌کنیم به تولید انبوه رسانده و بتوانیم با توسعه فناوری‌های کسب‌شده و ایجاد اشتغال جلوی خروج ارز از کشور را گرفته و ارزش‌افزوده بالایی ایجاد نماییم.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه به‌ضرورت آزمایشگاه مرجع برای آزمایش تجهیزات ساخت داخل تاکید کرد و گفت: با مساعدت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آزمایشگاه آزمایش تجهیزات سیستم رانش مترو در جهاد علم و صنعت راه‌اندازی خواهد شد.

تولید سه واگن قطار ملی تا ۲۲ بهمن‌ماه

در ابتدای این نشست مهندس فرزی مدیر پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو با تشریح روند اجرای پروژه گفت: پروژه با بالای ۸۵ درصد پیشرفت در حال اجراست و با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا ۲۲ بهمن‌ماه سه واگن و تا پایان سال هفت واگن، یک رام قطار ملی با تکنولوژی بومی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پروژه تاکید کرد: سیستم رانش که از بخش‌های تکنولوژیک پروژه است، توسط متخصصان جوان و با استاندارد بین‌المللی در حال اجرا بوده و بخش اعظم پروژه جهت نصب انتقال داده‌شده است.

همچنین در این مراسم بخشی از تست‌های عملکردی سیستم رانش واگن‌های مترو در حضور رییس جهاد دانشگاهی انجام شد و وی از اجرای پروژه توسط مهندسان جوان جهاد دانشگاهی بازدید به عمل آورد.

گفتنی است پروژه طراحی سیستم رانش واگن‌های مترو در قالب تولید قطار ملی بر اساس تفاهم‌نامه مشترک شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی توسط محققان جهاد دانشگاهی علم و صنعت انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.